تاریخ انتشار۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 186829

قانون تیراندازی به تظاهرکنندگان در ترکیه تصویب شد

پارلمان ترکیه با اکثریت آراء قانونی را تصویب کرد که به پلیس اجازه می‌دهد علیه شرکت کنندگان در تظاهرات، از سلاح گرم استفاده کند.
قانون تیراندازی به تظاهرکنندگان در ترکیه تصویب شد
این اقدام پارلمان، انتقاد گسترده احزاب معارض را هم در پی داشت، احزابی که معتقدند حزب حاکم "عدالت و توسعه" از قدرت سوء استفاده می کند. به گزارش العالم، تصویب این قانون باعث افزایش نگرانی از حملات امنیتی علیه معارضین قبل از انتحابات پارلمانی نیز شده است.همچنین اقلیت کرد نگران سوء استفاده از این قانون برای هدف قرار دادن آنان است.
معارضین می گویند نسخه تعدیل شده پیش نویس این قانون که با رای 199 نفر در مقابل 32 رای مخالف، تصویب شد، تدابیر امنیتی اصلی را حفظ کرده است.  
پارلمان همچنین قانون دیگری را تصویب کرده که خشم برخی گروه ها را برانگیخته است. این قانون به وزرا اجازه می دهد آن دسته از پایگاه های اینترنتی را که "عاملی برای تهدید زندگی مردم، به هم زدن امنیت عمومی یا ضربه زدن به حقوق و آزادی مردم" هستند، فیلتر کنند.
اردوغان می خواهد حزب عدالت و توسعه با اکثریت دو سوم در انتخابات ژوئن 2015 پارلمان پیروز شود تا اجازه تعدیل قانون اساسی و ایجاد نظام کامل ریاست جمهوری را پیدا کند.
https://taghribnews.com/vdcb50b89rhbwwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی