تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 207762
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم/آمرکاییها به کشورهای دوست خودشان هم رحم نکردند

ولایتی: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حضرت امام (ره) و بعد از آن رهبرمعظم انقلاب این موضع ثابت را داشته اند که نظر به مواضع منفی و مخرب آمریکا چه در رابطه با ایران، چه در رابطه با جهان اسلام و چه درصحنه بین الملل مذاکره را ممنوع کرده بودند و اکنون هم همین موضع را دارند مگر در رابطه با مسایل هسته ای.
ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم/آمرکاییها به کشورهای دوست خودشان هم رحم نکردند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی اکبر ولایتی امروز درحاشیه دیدار با هیات یمنی درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیرخارجه آمریکا تاکید کرد: ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم و ملت ما یک ملت مستقل، بزرگ و مقتدر است.

جان کری وزیرخارجه آمریکا چندی پیش گفته بود درصورتی که ایران دست از شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل بردارد، رابطه ما با ایران بهبود بهتری خواهد داشت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور دشد: قریب به 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دراین مدت نه تنها آمریکایی ها به ما کمک نکرده، بلکه ضررها و خسارت های زیادی به مردم ما وارد کرده اند.

ولایتی تصریح کرد: آمریکایی ها اموال ایران را توقیف کردند، در جنگ تحمیلی به صدام حسین کمک کردند و در هر توطئه ای علیه جمهوری اسلامی ایران نقش داشته اند بنابر این ما نیازی به کمک آنها نداریم.
وی افزود: هیچ کس از آقای کری و دیگر مسوولان آمریکایی درخواست همراهی و موضع مثبت نکرده است بنابراین آنچه در کشور ما می گذرد و شعار مردم ایران است، جوشیده از خواست ملت است و مردم ما بسیار فهمیده وآگاه هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: مردم ما می بینند هرگاه ایران با کشورهایی که رابطه بسیار نزدیک با آنها داشت، آمریکایی ها به آنان هم رحم نکردند.
ولایتی ادامه داد: بیشترین مشکلات دولت سوریه امروز از طرف آمریکا است چرا که آنها وعده های دروغین آمریکا را باور کرده بودند.

وی با طرح این پرسش که مگر آمریکا با یمن رابطه ندارد؟ مگر در جریان جنگ یمن شمالی و جنوبی دخالت مستقیم نداشت؟، افزود: آمریکا تظاهر به دوستی با دولت یمن می کرد و امروز به دلیل نزدیکی با دولت سعودی و هدف دیگری که در منطقه دارد، علیه مردم این کشور مستقیم و غیرمستقیم کار و در شورای امنیت مصوبه ای به نفع سعودی علیه یمن تصویب می کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:در حال حاضر هم هرکجا که مجامع بین المللی بخواهند موضعی علیه جنایات سعودی بگیرند آمریکایی ها مانع می شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه که فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع است چرا که آنها به دنبال نفوذ هستند، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حضرت امام (ره) و بعد از آن رهبر معظم انقلاب این موضع ثابت را داشته اند که نظر به مواضع منفی و مخرب آمریکا چه در رابطه با ایران، چه در رابطه با جهان اسلام و چه در صحنه بین المللی مذاکره را ممنوع کرده بودند و اکنون هم همین موضع را دارند مگر موردی که استثنائا در رابطه با مسایل هسته ای بود.
ولایتی یادآور شد: هرکجا ظلمی در دنیا است از جمله در یمن که دولت سعودی حدود 7 ماه است شبانه روزی این مردم بی پناه را بمباران می کند و هزاران نفر از مردم این کشور را مجروح و شهید کرده است رد پای آمریکا وجود دارد.
وی ادامه داد: آمریکا موجب شد مصوبه ای در شورای امنیت به نفع سعودی و علیه مردم یمن تصویب شود و بعد از آنکه هرچه زمان گذشت شرارت سعودی ها بیشتر شد به طوری که هیچ کس نمی تواند آن را پنهان کند که یک طرف ظالم است و آن هم دولت سعودی و طرف دیگر مظلوم که ملت یمن است.
وی افزود: دیگر هیچ صدایی از شورای امنیت سازمان ملل در نمی آید که بدون تردید نقش آمریکا در ساکت کردن شورای امنیت برای این که یک واکنش عادلانه نسبت به آنچه در یمن می گذرد نشان دهد کاملا مشخص است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آمریکا را در نقاط مختلف جهان به خصوص در یمن ، عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین ، افغانستان و پاکستان به عنوان پرچم دار ظلم علیه مردم بی گناه کشورهای اسلامی می شناسند و هر روز این دلایل قوی تر می شود که نباید با این ظالم تا زمانی که موضع کنونی را دارد، گفتگو کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcb0zb55rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی