تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۲
کد مطلب : 267162

مردم فلسطین با اسیران خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کردند

هزاران شهروند فلسطینی چهارشنبه شب برای اعلام همبستگی با اسیران خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی که دست از غذا کشیده اند، در کنار مجسمه «نلسون ماندلا» واقع در شهر رام الله تظاهرات کردند.
مردم فلسطین با اسیران خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، معترضان در این تظاهرات با فریاد «آزادی .. آزادی» تصاویری از «مروان البرغوثی» رهبر برجسته جنبش فتح را با خود حمل می کردند که اعتصاب غذای زندانیان در زندان های رژیم صهیونستی با دعوت وی آغاز شده است.
 
« محمود الزیاده» شهروند فلسطینی که پسرش بیش از 15 سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل می گذراند، در این باره گفت: خانواده اسیران هیچ خبری از فرزندان خود ندارند و آنها در نگرانی دائمی به سر می برند.
 
زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه آنها دلایل امنیتی بیان کرده‌اند، به «هند عفانه» شهروند زن فلسطینی نیز اجازه ندادند تا با 2 فرزند زندانی اش ملاقات کند.
 
از سوی دیگر مروان البرغوثی در پیام روز چهارشنبه خود ضمن بیان این که اسرائیل نمی تواند ما را ساکت کند، تاکید کرد: به اعتصاب غذا ادامه می دهیم هرچند که هزینه‌های گزافی درپی داشته باشد.
 
در نتیجه رفتارهای غیر انسانی رژیم صهیونیستی و اعمال شکنجه های جسمی و روحی علیه اسیران فلسطینی، شماری از این اسیران از 17 روز گذشته اعتصاب غذا کرده‌اند.
 
در پی این اقدام، اسیران فلسطینی در زندان‌های دیگر رژیم صهیونیستی نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان‌ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق شان، به اعتصاب کنندگان غذا پیوستند؛ به طوری که تنها طی چند روز تعداد آنان به 2 هزار تن رسید.
 
بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود 6 هزار و 500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند که 57 تن از آنها زن و 300 کودک کم و سن و سال هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcb0zb55rhb08p.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی