تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 195063

همایش بین المللی"حقیقت زن در نگاه اسلام" در تونس

همایش بین المللی "حقیقت زن در نگاه اسلام" در چهار جلسه تخصصی با عناوین: "زن و خطاب دینی، قرائتهای معاصر از نصوص دینی، زن و دستاوردها در طول تاریخ، و زن و واقعیت وآینده و آرمانها" برگزار شد.
همایش بین المللی"حقیقت زن در نگاه اسلام" در تونس
 

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) همایش بین المللی "حقیقت زن در نگاه اسلام" روزهای 22 و 23 خرداد در محل کتابخانه ملی تونس برگزار شد.

این همایش به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان به ریاست خانم دکتر طوبی کرمانی از جمهوری اسلامی ایران و با همکاری انجمن "فرهنگ وپلورالیسم" در تونس به ریاست دکتر احمیده النیفر و پیگیریهای رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران و
در چهار جلسه تخصصی با عناوین : "زن و خطاب دینی، قرائتهای معاصر از نصوص دینی، زن و دستاوردها در طول تاریخ، و زن و واقعیت وآینده وآرمانها" برگزار شد.

دکتر حمیده النیفر در آغاز این همایش با تشکر از اتحادیه جهانی زنان مسلمان  و اعلام آمادگی برای برگزاری همایشهای متعدد با اشاره به اهمیت شرایط زمانی ومکانی همایش ابراز امیدواری کرد که بیانیه پایانی همایش زمینه توجه جهانیان را به موضوع زن بیش از پیش فراهم کند.

در ادامه خانم دکتر طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان هم هدف از برگزاری اولین نشست اتحادیه را در تونس بهره مندی از ظرفیتهای بسیارخوب جامعه زنان تونس بیان کرد و افزود: زنان تونسی همواره در صحنه های مبارزه با استعمار و ظلم حضوری فعال داشته اند و در صحنه جهانی نقشی بسیار مهم در اعتلای حوزه اندیشه زنان ایفا کرده اند و این ظرفیت مهم ایجاب می کرد که با استفاده از فرصت بیداری اسلامی وبا همکاری نهادهای فعال مردمی و نیز نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان در تونس ودر کنار دیگر اندیشمندان زن مسلمان از کشورهای مختلف، گامی مهم واساسی را در ارتقای توان تاثیر گذاری جامعه زنان مسلمان برداریم.

در این همایش دو روزه همچنین سخنرانان از کشورهای ایران، تونس، کویت، یمن، بحرین و لبنان مقالات خود را  در قالب سخنرانی ارائه کردند که فهرست آن به شرح ذیل است :
 
-زنان ناقص العقل نیستند توسط دکتر نورالدین الجلاصی از تونس
-زن در میراث فقهی اسلام توسط دکتر غدیر جمال از کویت
-زن در شریعت اسلامی توسط خانم لیلی علی حسین از بحرین
-زن در سخن نصر حامد ابوزید توسط دکتر حیات الیعقوبی از تونس
-زن و قرائتهای چندگانه واندیشه اصلاحی معاصر، دکتر طوبی کرمانی
-زن عربی میان قوانین فقهاء و سورناهای فلاسفه
-پیرامون مفاهیم رهبری زنان توسط دکتر طوبی کرمانی
-دولتی شدن زن در تونس جدید توسط استاد نوفل سعید از تونس
-زن در اندیشه شهید مطهری توسط مهندس صبرین تونسی از تونس
-جنبش زنان در بحرین توسط دکتر رمله عبدالحمید از بحرین
-جنبش زنان قبل از استقلال تونس توسط دکتر آمال بوغانمی از تونس
-مسائل زنان در اندیشه اسلامی معاصر توسط دکتر عفاف الحکیم از ابنان
-تساوی در خانواده میان دیدگاههای قانونی و واقعیت جامعه و تفسیر های دینی، استاد ربیعه تعاریت از تونس
-تاثیر انقلاب ها در روند اقتصادی زنان توسط دکتر جنات بن عبدالله از تونس
-آزادی زنان در تونس در زمان آزادی اندیشه و تجربه دمکراتیک ، دکتر رفیعه بن عطیه از تونس

در حاشیه این همایش دو روزه هم نشستی با عنوان "پیرامون مهر فاطمه (س) در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس برگزار شد.

در این نشست خانم دکتر طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، دکتر مصطفی بروجردی سفیر ج.ا.ایران در تونس و صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ایران در این کشور و اعضای خارجی اتحادیه جهانی زنان مسلمان و نیز جمعی از استادان دانشگاههای تونس حضور داشتند.
 
https://taghribnews.com/vdcb0sb8frhb9gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی