تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 171762
رئيس سازمان فرهنگ:

جمهوري اسلامي ايران به دنبال تحقق كرامت انساني است

تنا
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: طرح رييس جمهور ايران، مبني بر جهان عليه خشونت و افراطي‌گرايي، برگرفته از اصل كرامت انساني است. اصلي كه اجازه نمي‌دهد كرامت انساني به بهانه‌هاي قرائت‌هاي ناصحيح از دين، دستخوش بي‌توجهي شود.
جمهوري اسلامي ايران به دنبال تحقق كرامت انساني است
دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، صبح امروز در نشست «زنان و توازن، مشاركت‌هاي اقتصادي و استراتژي‌هاي جمعيتي» و در جمع تعدادي از فعالان حوزه‌ي زنان ايران و چين، با اشاره به برگزاري اولين نشست زنان ايران و چين در سال گذشته كه در پكن برگزار شد، گفت: نتيجه‌ي سمينار و تبادل نظرات و گفت‌وگوها نشان مي‌داد كه بانوان دو كشور بيش از آنچه تا آن زمان به نظر مي‌رسيد، نقاط، علايق، موضوعات و زمينه‌هاي مشترك براي بحث و تبادل نظر دارند و اين مسأله ريشه در تاريخ روابط دو كشور دارد.

وي افزود: اين اشتراكات تاريخي، هم‌اكنون نيز در نگرش مشترك دولتمردان ايران و چين به مسايل فرهنگي، سياسي، اقتصادي و ... چه در بعد داخلي و منطقه‌اي و چه در ابعاد جهاني به چشم مي‌خورد كه خود مي‌تواند بهترين محمل براي گسترش همكاري‌هاي دو كشور و تبادل تجربيات در تمامي زمينه‌ها باشد.

وي همچنين با بيان اينكه، تعامل در خصوص مسايل زنان مي‌تواند زمينه‌ساز همكاري و ارتباط بيش‌تر دو كشور به ويژه در مسايل فرهنگي شود، گفت: انقلاب اسلامي ايران، نگاه ويژه‌اي به نقش زنان و عرصه‌ي خانواده و اجتماع دارد. حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و همچنين مقام معظم رهبري، همواره بر حضور زنان در تمامي عرصه‌ها با حفظ ارزش‌هاي ديني تأكيد داشته‌اند و ديدگاه‌هاي تنگ‌نظرانه‌ كه به محدوديت ناصحيح زنان مي‌انجامد را رد كرده‌اند.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه‌ي سخنان خود اظهار داشت: اگر نگاهي به وضعيت زنان در برخي از كشورهاي منطقه بيندازيد، هنوز چنين ديدگاه‌هايي را كه با تمسك به دلايل ديني، حضور زن در اجتماع را محدود مي‌كند، خواهيد ديد و متأسفانه اين طرز تفكر، همان ديدگاهي است كه امروزه در قالب گروه‌هايي چون داعش و مانند آن قد علم كرده‌اند و به اسم دين و اسلام، به خونريزي و ترور در كشورهاي منطقه دست مي‌زنند و با زنان رفتارهايي مي‌كنند كه حتي چندين قرن پيش كه بشر به بلوغ كنوني نرسيده بود، رخ نمي‌داد.

وي در ادامه‌ي سخنان به موضوع كرامت انساني اشاره كرد و افزود: كرامت انساني مهم‌ترين امتيازي است كه جامعه بشري مي تواند بر آن تكيه كند. اين امتياز چيزي جز همان انتخاب‌گري و توان تشخيص نيست كه خداوند متعال به انسان عطا فرموده است. اين نگاه بايد در همه‌ي ابعاد زندگي، رفتارها و گفتارها جاري و ساري باشد و هرگونه رفتار متضاد با اين اصل آفرينش انسان، از سوي هيچ‌ جريان و قدرتي پذيرفته نيست و انسان نبايد چنين رفتاري را بپذيرد. چرا كه در قرآن كريم بر اين اصل اساسي يعني حفظ كرامت انسان تاكيد شده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي سخنان خود را اينگونه ادامه داد: طرح رييس جمهوري اسلامي ايران، دكتر روحاني، مبني بر جهان عليه خشونت و افراطي‌گرايي، كه به اتفاق آرا در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيد، برگرفته از همين اصل كرامت انساني است. اصلي كه اجازه نمي‌دهد كرامت انساني به بهانه‌هاي قرائت‌هاي ناصحيح از دين، دستخوش بي‌توجهي شود و سايه‌ي خشونت و افراطي‌گرايي كه ريشه‌اي جز در كج‌انديشي‌هاي برخي مدعيان دينداري ندارد، بر سر بشر بگستراند.

گفتني است نشست ‌«زنان و توازن مشاركت‌هاي اقتصادي و استراتژي‌هاي جمعيتي» پيش از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ مهر، در حسنيه‌ي الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آغاز شد كه در آن مباحثي همچون؛ «خانواده و نقش‌هاي تربيتي»، «زنان و استراتژي‌هاي جمعيتي»، «زنان، خانواده و اشتغال»، «زنان، مديريت مصرف و توليد پايدار»، «زنان و حفظ فرهنگ ملل در فرايند جهاني شدن» و ... به بحث گذاشته مي‌شد.
https://taghribnews.com/vdcb08b85rhbzzp.uiur.html
مرجع : روابط عمومي سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی