تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 221360
محمد تیجانی اسلام شناس مشهور تونسی؛

آیت الله خامنه‌ای رهبری حکیم و دوراندیش است / رهبری حکیمانه وجه اصلی تمایز انقلاب ایران

محمد تیجانی: احساس می‌کنم که ملت‌های عرب زبان تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند و شاهد بیداری آنان بودیم. انقلاب اسلامی می‌خواهد با متحدکردن مسلمانان، امکان پاره پاره کردن منطقه را از آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای امپریالیسم سلب کند.
آیت الله خامنه‌ای رهبری حکیم و دوراندیش است / رهبری حکیمانه وجه اصلی تمایز انقلاب ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) اسلام‌شناس مشهور تونسی و استاد دانشگاه سوربن فرانسه از امام خامنه ای به عنوان رهبری حکیم و دوراندایش یاد کرد و گفت: رهبری جمهوری اسلامی ایران رهبری حکیم است که همواره برای امت اسلامی روشنگری می‌کند.

"سید محمد تیجانی سماوی" اسلام‌ شناس مشهور تونسی و استاد دانشگاه سوربن فرانسه درخصوص انقلاب اسلامی ایران و وجه تمایز این انقلاب با دیگر انقلاب های جهان  گفت: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان در وجود یک رهبری حکیمانه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران اثرات مثبت فراوانی بر ملت‌های منطقه گذاشت اما در عین حال آنان از انقلاب اسلامی ایران و موضوع صدور انقلاب به شدت بیمناک شدند و نگران بودند که دامنه‌ انقلاب اسلامی ایران به این کشورها نیز کشیده شود.

تیجانی تصریح کرد: آنان تا به امروز از این سخن در هراس هستند و همواره اعلام می‌کنند که ایران قصد گسترش قلمرو خود را دارد و می‌خواهد کشورهای عربی را اشغال کند. در مقابل من احساس می‌کنم که ملت‌های عرب زبان تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند و شاهد بیداری آنان بودیم، شاید بتوان گفت که انقلاب‌های  اخیر که در کشورهای عرب زبان و موسوم به بهار عربی، حاصل و  بخشی از ثمره‌های انقلاب اسلامی ایران باشند.

دکتر تیجانی همچنین گفت: ملت‌های عرب زبان که شاهد جان‌فشانی ایرانی‌ها برای به ثمر رساندن انقلاب بودند جنبش‌های خود را در مناطق مختلف آغاز کرده و خواهان تحقق دموکراسی و آزادی در کشورهای خود هستند.

وی حضرت آیت الله خامنه ای را  رهبری حکیم و دور اندیش توصیف کرد و گفت: هم اکنون نیز رهبری جمهوری اسلامی ایران یک رهبری حکیمانه است که همواری دست به روشنگری امت اسلامی می زند و نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ایران همچون ادعای حکام عرب قصد مشکل آفرینی ندارد بلکه می‌خواهد با متحد کردن مسلمانان، امکان پاره پاره کردن منطقه توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای امپریالیسم را از بین ببرد.
https://taghribnews.com/vdcb08b5grhb5fp.uiur.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی