تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 221964
فعال حقوق بشری انگلیس:

ایجاد دمکراسی در کشورهای عربی منافع آمریکا را به خطر می اندازد

مسئول کميسيون حقوق بشر اسلامي در انگليس گفت: آمريکا از برقراري دموکراسي در کشورهاي عربي منطقه مي ترسد زيرا قدرت گرفتن مردم سبب به خطر افتادن منافع آمريکا مي شود.
ایجاد دمکراسی در کشورهای عربی منافع آمریکا را به خطر می اندازد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مسعود شجره" در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی در لندن گفت: مردم بحرين در حالی سالروز آغاز قيامشان عليه رژيم حاکم را گرامي مي دارند که اين رژيم جنايات زيادي مرتکب شده و حقوق بشر را به شدت نقض کرده است.
 
وی افزود: اقدامات گسترده حکومت آل خليفه در نقض حقوق بشر نه تنها عليه مردم بحرين بلکه درباره کساني نيز وجود داشته است که از قيام مردم بحرين حمايت کرده اند. در اين ميان بايد به مواضع آمريکا و ديگر کشورهاي غربي توجه داشت که مدعي دفاع از حقوق بشر هستند اما وقتي پاي منافعشان مطرح باشد حتي حاضرند از حقوق شهروندان خودشان نيز در کشوري چون بحرين صرف نظر کنند.
 
وي در ادامه افزود: آمريکا نه تنها از حکومت بحرين بلکه از رژيم سعودي نيز حمايت مي کند. آمريکا با اين سياست ها نشان مي دهد مخالف برقراري دموکراسي در کشورهاي منطقه است و از برقراري دموکراسي در اين کشورها مي هراسد.
 
این فعال حقوق بشر گفت: واشنگتن مي ترسد مردم در کشورهای عربی قدرت را در دست بگيرند زيرا در اين صورت، آنها در مقابل منافع آمريکا در منطقه خواهند ايستاد.
 
وی با بیان اینکه آمريکا به دنبال نفت منطقه است و هرکاري که بتواند انجام مي دهد تا ثروتهاي منطقه را به نفع خود مصادره کند گفت: آمریکا بداند که مردم اين کشورها در مقابل استبداد حاکم بر کشورهايشان ايستادگي مي کنند.
https://taghribnews.com/vdcb08b5arhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی