تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 41656

چرا اجازه دخالت در امور داخلی مان را به آمریکا می دهیم

روزنامه "تشرین" چاپ دمشق در مقاله ای با اشاره به اینکه موضع آمریکا در قبال رویدادهای لیبی، مشکوک است، نوشت: چرا ما به آمریکا اجازه مداخله در امورمان را داده و بهانه لازم را برای چنین امری به این کشور می دهیم.
چرا اجازه دخالت در امور داخلی مان را به آمریکا می دهیم
خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق ۱۴/۱۲/۸۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، این روزنامه افزود: رویدادهای فلسطین و نقض حقوق بشر در سرزمینهای عربی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی از صحنه اطلاع رسانی غایب شده و اوضاع جهان عرب مورد توجه محافل و شخصیتهای بین المللی قرار گرفته است.
وقتی اسراییل منازل مسکونی را با موشک منهدم کرد، کودکان و زنان را زیر بمباران گرفت، نوار غزه را آماج فسفر سفید قرار دارد و اراضی لبنان را به زمین سوخته تبدیل کرد، این محافل حرکت نکرد، کسی از جامعه بین المللی متمدن از نقض حقوق بشر سخن نگفت و اعمال مجازات علیه اسراییل را نخواست، حتی در گزارش گلدستون این امر خیانت حقوقی تلقی شد اما در نهایت چنان با آن برخورد شد که گویی اتفاقی نیفتاده است.
امروز دیگر از اسراییل خبری نیست، همه از حقوق بشر نقض شده در جهان عرب، اشاره آمریکا به مجازات بین المللی و ممنوعیت پرواز سخن می گویند، اما صدها علامت سوال در مقابل این موضع آمریکا وجود دارد زیرا تنها کشوری است که از اقدام نظامی مستقیم سخن می گوید و می خواهد آنچه در عراق انجام داد را یک بار دیگر انجام دهد.
اوکامپو دادستان دادگاه جنایی بین المللی گویا فراموش نکرده به جای آمریکا تهدید کرده و از دفاع از حقوق بشر سخن بگوید، همان فردی که وقتی اسراییل با انواع سلاح، غزه را آتش زد و اجساد کودکان را تکه تکه کرد، دم بر نیاورد.
از نظر کسانی که در کاخ سفید نشسته اند، اوکامپو و امثال وی عقربه قطب نما به سوی گزینشی عمل کردن هستند لذا با توجه به رویدادهای منطقه و مداخله آشکار برای حمایت از طمع ورزی اسراییل آیا دیگر کسی به سیاستهای اسراییل اطمینان دارد.
رابطه رییس جمهوری آمریکا به مسائل عربی چیست، چه کسی به وی اختیار داده بگوید رهبر فلان کشور مشروعیتش را از دست داده و باید برود، آیا موضع آمریکا مشکوک نیست وقتی حقوق بشر مقابل دیدگان واشنگتن در مناطق مختلف جهان نقض می شود.
https://taghribnews.com/vdcb00ba.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی