تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 286161
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

عاشورا عامل بسیار موثری در راستای تحکیم وحدت اسلامی است

تنا - استان گلستان
امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به فضائل فراوان ماه محرم و روز عاشورا، آنرا عامل بسیار مهم و موثری در راستای تحکیم وحدت و اخوت بین مذاهب اسلامی عنوان کردند.
عاشورا عامل بسیار موثری در راستای تحکیم وحدت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: ماه محرم از ماه هایی است که نباید در آن جنگ و خونریزی رخ می داد؛ ولی عواملی باعث شد حرمت این ماه شکسته شود و امام حسین (ع) نوه رسول الله (ص) به شهادت برسد.

«آخوند اسماعیل سبحانی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: دشمنان اهل بیت اين حادثه تلخ را در ماه حرام به وجود آوردند و وقوع اين حادثه دلخراش در ماه محرم بر خلاف دستور خدا نشانه ديگری بر نفاق دشمنان اسلام است.

به گفته آخوند سبحانی؛ نبی مکرم اسلام (ص) و صحابه گرانقدر و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با نثار جان و مال خودشان، دین را حفظ و به ما رساندند پس در برابر این امانت بزرگ مسئول هستیم.

امام حسین (ع) برای احیای دین جدش قیام کرد

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: امام حسین (ع) با شجاعت و شهامت در مقابل ظلم ساکت نماند و برای احیا مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از سنت های رسول الله (ص) است قیام کرد.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: حادثه عاشورا درس های فراوانی برای مسلمین دارد و عدم سکوت در مقابل جباران روزگار از عبرت های عاشورا است.

به گفته وی؛ امام حسین (ع) گلی از گل های بهشت است که با دعوت اهل کوفه از مدینه حرکت کرد و با مظلومیت در صحرای کربلا شهید شد.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با یادآوری اینکه کسانی که انسان ها را به دین الهی دعوت کرده اند همیشه با سختی و مشقت ها روبرو شده اند، تصریح کرد: وقتی حق و باطل به میدان می آید شیطان هم دست بکار می شود و با فریب برخی از انسان ها آنها را به جنگ جبهه حق می فرستد.

وی، ادامه داد: یاران امام حسین (ع) برای استحکام و پایبندی دین خدا شهید شدند و حرم ایشان با اسارت به شام برده شد.

به گفته وی؛ ظلم ظالم هیچ گاه پایدار نمی ماند و امروز وظیفه داریم زحمات و تلاش های فراوان بزرگان اسلام را فراموش نکنیم.

آخوند قدیری با اعلام اینکه امروز مردم مظلوم میانمار فقط به جرم مسلمان بودن کشته می شوند، ابراز کرد: آنها به خاطر حفظ دین خودشان، کشته شدن عزیزان، به آتش کشیده شدن خانه و اموال و آوارگی را تحمل می کنند.

وی، افزود: امروز تنها راه نجات مسلمانان، تمسک به دین الهی است و خداوند کسانی را که به دین بی اعتنا هستند را گرفتار مصیبت می کند.

سیره حسینی در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد

خطیب جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: در تربیت فرزندان لازم است سیره و راه و روش امام حسین (ع) مورد توجه قرار گیرد.

«آخوند یارجان امانی زاده» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: سیره آن امام همام می تواند الگویی صحیح در تربیت مطلوب فرزندان را برای امت اسلامی به همراه داشته باشد.

به گفته وی؛ فرزندان خود را به گونه ای تربیت نمائیم که به اهل بیت و اولاد پیامبر اسلام (ص) عشق و ارادات داشته باشند؛ زیرا حدیث نبوی است که می فرماید: « هر کسی که حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است و راه نجات و رستگاری را یافته است».

قیام امام حسین (ع) وحدت بخش بین مسلمین است

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: قیام امام حسین (ع) وحدت و همدلی بین مسلمین را تقویت می کند.

«آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) حرکتی برای احیای ارزش‌ها و سنت های فراموش شده اسلامی بود.

به گفته وی؛ امروز امام حسین (ع) نه تنها باعث اختلاف و تفرقه بین صفوف مسلمانان نیست؛ بلکه شنیدن نام ایشان اتحاد و انسجام اسلامی را بیشتر می کند.

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان با بیان اینکه شهدای کربلا نزد خداوند مقام بزرگی دارند، تصریح کرد: در روز قیامت خداوند بین حسین و قاتلانش حکم و داوری می کند و مجرمان را جزای سختی خواهد داد.

ماه محرم در بین امت اسلامی بسیار محترم است

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، گفت: در بین مسلمانان ماه محرم بعد از ماه مبارک رمضان، از احترام خاصی برخوردار است.

«آخوند صفر قزاقی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: در این ماه پر فیض انجام عبادات و اعمال دینی اجر و ثواب زیادی دارد.

خطیب جمعه اهل سنت کلاله با اشاره به ارادت و محبت اهل سنت به امام حسین (ع)، تصریح کرد: امام حسین (ع) را از جانمان هم بیشتر دوست داریم؛ چون سفارش رسول الله (ص) است و در صلواتی که هر روز در نمازهایمان می خوانیم بر خاتم النبیا (ص) و اهل بیت هم درود و سلام می فرستیم.

عاشورا صحنه فداکاری و از خود گذشتگی امام حسین (ع) بود

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (ع) در روز عاشورا کاملا مشهود بود.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه، اظهار کرد: سید و سالار شهیدان با فداکاری استثنائی خودش در عاشورا سبب احیاء دین جدش رسول الله (ص) شد.

به گفته وی؛ آن امام همام با حرکت و شهادت خودش در کربلا، باعث حفظ و ماندگاری ارزش های اسلامی و جلوگیری از انحرافات اجتماعی شد.

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، خاطر نشان کرد: حضرت حسین (ع) برای پیشبرد اهداف متعالی دین مبین اسلام مانند سربازی فداکار خودش را فدا کرد تا دین جدش بر زمین نماند.
https://taghribnews.com/vdcb00b58rhbw8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی