تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 290246
مدیر بعثه مقام معظم رهبری در امور اهل سنت :

​موقعیت ایران اسلامی در برابر استکبار یک موضع برتر است/ مردم ایران نماد وحدت و عزت ایرانی را در حج نشان دادند

تنا - استان آذربایجان غربی
مدیر بعثه مقام معظم رهبری در امور اهل سنت گفت: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی یک موضع برتر است و اسلام همیشه در برابر کفر و استکبار ایستاده است.
​موقعیت ایران اسلامی در برابر استکبار یک موضع برتر است/ مردم ایران نماد وحدت و عزت ایرانی را در حج نشان دادند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری در نشست هم اندیشی شورای افتا و روحانیت استان آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: حج در مقابل یک جریان خطرناک تبلیغی دشمنان قرار دارد و باید از این فرصت در راستای معرفی اسلام راستین محمدی و مبارزه با دشمنان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون این خطه بسیار موثر و پیشتاز در عرصه برنامه های دینی از جمله حج هستند.

اکبری ادامه داد: فعالیت و ارتباط با اقشار مردم و همیشه در صحنه بودن روحانیون باعث شده است، روحانیون اهل سنت در زندگی مردم تاثیرگذار باشند.

وی افزود: روحانیت منطقه آذربایجان غربی دارای ویژگی های شاخصی از جمله واقع بینی، دشمن شناسی، بانشاط، وحدت آفرین توام با نگاه تقریب آمیز و فکر و اندیشه های روشن هستند.

اکبری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) همیشه بر وظیفه خطیر علما در جامعه اسلامی تاکید داشتند و توصیه می کردند مردم از روحانیون با تقوا و با ایمان پیروی کنند، اذعان کرد: نقش آفرینی علما در همه عرصه ها و تبلیغ و ترویج دین خدا در هر زمانی و مکانی باعث می شود مسلمانان با اخلاق داشته باشیم.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به سیاست های مدیریتی بعثه اشاره و آیین نامه های جدید را برای اعضای شورای روحانیت تشریح کرد.

مردم ایران نماد وحدت و عزت ایرانی را در حج نشان دادند

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه پیرانشهر نیز گفت: مردم ایران در حج نماد وحدت، قدرت و عزت ایرانی را نشان دادند و مردم باید وحدت، آرامش و امنیت موجود در حج را در کشور نیز تقویت کنند.

ماموستا مصطفی محمودی افزود: مردم با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری وحدت و امنیت را در کشور حفظ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد استکبار و آمریکای جنایتکار به ارزش ها و کشور ایران تخطی کنند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: در مراسم حج مسلمانان اعم از سنی و شیعه با وحدت کامل مناسک حج را انجام دادند و توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

قدردان نعمت امنیت و آرامش باشیم

امام جمعه اهل سنت مهاباد نیز اظهار کرد: مردم باید وحدت حاکم بر حج را در جامعه نیز حفظ کنند و قدردان نعمت امنیت و آرامش باشند.

ماموستا ملاقادر سهرابی افزود: در صورت امکان روحانیون کاروان های حج بومی و هم زبان و هم لهجه از منطقه خودشان باشند تا حجاج را بتوانند خوب راهنمایی کنند.

بعثه مقام معظم رهبری نقش تاثیرگذاری در کاروان های حج داشتند

در ادامه نشست ماموستا ابراهیم سرخابی امام جمعه اهل سنت نقده اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری نقش تاثیرگذاری در کاروان های حج داشتند و تمامی مسائل ادیان و اقوام مورد توجه قرار داده بودند.

وی افزود: از روحانیون اهل سنت در کاروان های حج و زیارت بیشتر در بحث بصیرت افزایی مسلمانان و رفع شبهه های ایجاد شده استفاده کنند.

 امام جمعه اهل سنت نقده خاطرنشان کرد: مردم درخواست دارند که اولویت های حج عمره مسلمانان پیگیری شود تا از این سفر معنوی بتوانند استفاده کنند.

اهل سنت ایران در نهایت آرامش از سفر معنوی حج بهره مند شدند

ماموستا سید احمد کاظمی مدیر کاروان و از روحانیون اهل سنت استان نیز اظهار کرد: در حج امسال تدارکات لازم دیده شده بود و مردم اهل سنت ایران در نهایت آرامش از این سفر معنوی بهره مند شدند.

وی افزود: در سایه های تلاش مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، مردم ایران در کمال امنیت و عزت مناسک حج را به جا آوردند و حتی کشور عربستان احترام و عزت حجاج ایرانی را مدنظر داشت.

دشمنان از فرصت حج برای ایجاد شبهه و اختلاف افکنی استفاده می کنند

امام جمعه اهل سنت اشنویه نیز گفت: حج امسال رضایت اکثر حجاج ایرانی را به همراه داشت و عزت و امنیت زائرین حفظ شد.

ماموستا مصطفی خاتمی افزود: روحانیون کاروان های حج باید در کنار مسائل دینی و عبادی به موضوعات اجتماعی و سیاسی هم توجه کنند و ارتباط مناسب و موثر با مسلمانان و روحانیون سایر کشورهای اسلامی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت اشنویه تصریح کرد: دشمنان از فرصت حج برای ایجاد شبهه و اختلاف افکنی استفاده می کنند و سعی دارند اذهان حجاج را با ارائه کتاب های افراطی و تکفیری و مسائل شبهه انگیز منحرف کنند که انتظار هست برای این حرکت دشمنان در حج، اقدامات وآموزش مناسب برای روحانیون و مردم درنظر گرفته شود.
 
https://taghribnews.com/vdcaywnui49nou1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی