تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 200641

هدف قرار گرفتن مواضع نظامی در عربستان/ همکاری عربستان با القاعده

ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات تجاوزکارانه عربستان، چندین پایگاه نظامی سعودی را هدف قرار دادند.
هدف قرار گرفتن مواضع نظامی در عربستان/ همکاری عربستان با القاعده

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، نیروهای یمنی پس از گلوله باران پایگاه نظامی "المخروق" عربستان در نجران، به این پایگاه حمله کردند.
 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پایگاه نظامی "علیب" در ظهران عسیر را با خمپاره هدف قرار دادند.
 
پایگاه نظامی "عرابه" در ظهران عسیر و دو پایگاه "قزع" و "السعله" در جیزان نیز با توپخانه ارتش و کمیته های مردمی هدف قرارگرفت.
 
روزنامه آمریکایی: عربستان با القاعده همکاری می‌کند
 
روزنامه امریکایی "نشنال اینترست" نوشت، عربستان با انگیزه های امپریالیستی در حال ایجاد آشوب در خاورمیانه است و با هدف دستیابی به اهدافش با همکاری همپیمانان خود در تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در سایر کشورهاست.
 
این روزنامه امریکایی نوشت: عربستان و کشورهای همپیمان آن در یمن، مرتکب جرایم تروریستی شده و شهروندان عادی را هدف قرارداده و برای دستیابی به اهدافشان، باعث به وجود آمدن یک بحران انسانی در خاورمیانه شده اند.
 
به نوشته این روزنامه، عربستان به همین دلیل باعث به وجود آمدن بحران انسانی در یمن شده است و جامعه جهانی به طور جدی برای کاستن از آثار این بحران تلاش می کند.
 
این روزنامه خاطرنشان کرد، عربستان متعهد شده است 274 میلیون دلار به یمن کمک کند اما تاکنون این مبلغ را به این کشور تحویل نداده  و به جای آن به گروههای تروریستی فعال در یمن کمک و با جنگنده هایش غیرنظامیان را بمباران می کند. همچنین با محاصره شدید یمن، عملیات امداد رسانی در این کشور را غیر ممکن نموده است.
 
روزنامه نشنال اینترست می نویسد: نتیجه تجاوز عربستان به یمن، محاصره این کشور و قطع ارتباط آن با جهان خارج و در معرض مرگ قراردادن شهروندان آن بوده است. به طوری که در حال حاضر بیش از 80 درصد از مردم این کشور نیازمند کمک های فوری هستند. حال باید پرسید: چرا عربستان، به استان حضرموت که تنها استان یمن که تحت کنترل القاعده می باشد حمله نکرده است؟
 
در ادامه تحلیل این روزنامه آمده است: حضرموت، تنها منطقه ای در یمن است که عربستان آن را به حال خود رها کرده است. دلیل این امر نیز آن است که ریاض از گروه القاعده در این استان به عنوان، ابزار و پایگاهی برای عملیات خود استفاده و با بهره گیری از آن، اقدام به حمله علیه اهداف خود می کند.

روزنامه مذکور در پایان می افزاید: بمباران یمن، نتیجه ای جز تقویت گروههای افراطی نداشته است و حمله به عدن و همکاری گروههای تروریستی با دولت عربستان در عرصه یمن، تا حد زیادی به وضعیت کنونی  سوریه ارتباط دارد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcaywnu649nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی