تاریخ انتشار۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 210541
آیت الله اراکی:

اجرای حکم اعدام شیخ نمر خلاف مصلحت مسلمانان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ارسال نامه ای به پادشاهی عربستان گفت: اجرای حکم اعدام شیخ نمر خلاف مصلحت مسلمانان است و مصلحت اندیشان جامعه اسلامی باید نسبت به لغو و جلوگیری از اجرای این حکم اقدام کنند.
اجرای حکم اعدام شیخ نمر خلاف مصلحت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم کردن تائید حکم اعدام شیخ نمر، از ارسال نامه ای به پادشاه عربستان در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: در نامه ای که به پادشاه عربستان نوشتم از او درخواست کردم که حکم اعدام شیخ نمر را لغو کند.
 
وی در گفتگو با شفقنا با اشاره به محتوای این نامه افزود: در این نامه بیان کردیم مملکتی مانند عربستان که در آن، بیت امن الهی، مسجدالرسول، مسجدالحرام و اماکنی که محور وحدت مسلمانان هستند قرار دارد، شایسته است که حاکمان آن در وحدت مسلمین تلاش کنند.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در این نامه به پادشاهی عربستان گوشزد کردم که اگر اعدام شیخ نمر عملی شود قطعا ضربه ای به وحدت مسلمین خواهد زد و منشأ تفرقه خواهد شد و فتنه هایی را به دنبال خواهد داشت.
 
او تصریح کرد: ما انتظار داریم که پادشاه عربستان، راه حکمت را پیش بگیرد و نسبت به الغای این حکم اقدام کند. به هرحال ما منتظر پاسخ این نامه هستیم.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه، این حکم خلاف موازین شرعی، کتاب خدا و سنت رسول و خلاف مصلحت مسلمانان است، ابراز داشت: کسانی که در اندیشه مصلحت جامعه اسلامی هستند قطعا باید نسبت به الغای این حکم و جلوگیری از اجرای آن اقدامات لازم را انجام دهند.
 
او در پایان وظیفه علما، اندیشمندان و نخبگان عالم اسلام را در درجه اول تلاش برای الغای این حکم و جلوگیری از اجرای آن دانست و خاطرنشان کرد: علمای جهان اسلام و کشورهای اسلامی پس از لغو حکم باید تلاش کنند که چنین اقداماتی اجرا نشود.
 
https://taghribnews.com/vdcaywnu649n6m1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی