تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 252545
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​عزت کشورهای اسلامی در وحدت مسلمانان است/ برادران اهل سنت و تشیع همدلی خود را در هفته وحدت به نمایش بگذارند

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند شیعه و سنی باید یکپارچگی، وحدت و همدلی خود را بیش از پیش مستحکم تر و قوی تر کنند تا زیر سایه اسلام زندگی امن و با آسایشی داشته باشند.
​عزت کشورهای اسلامی در وحدت مسلمانان است/ برادران اهل سنت و تشیع همدلی خود را در هفته وحدت به نمایش بگذارند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی (ره) و نماد وحدت برادران اهل سنت و تشیع با یکدیگر است.

وی اضافه کرد: اهل سنت و اهل تشیع با وحدت و همدلی کامل زیر پرچم اسلام در پیشبرد کامل اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

ماموستا بیضاوی افزود: هفته وحدت یکی از اشتراکات آشکار میان شیعه و سنی است و باید از این هفته مبارک تمام پیروان مذاهب اسلامی تجلیل کرده و برادری و همدلی خود را به نمایش بگذارند.

امنیت کشور و انقلاب در گرو وحدت است
ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: وحدت گامی مهم در راه اتحاد و یکدلی میان مسلمانان است.

وی با بیان اینکه ملت و جامعه ای که بصیرت و وحدت در آن نهادینه نشود به پیشرفت نمی رسند، افزود: وحدت لازمه زندگی امروز مسلمانان است و باید در مقابل اهداف پلید دشمن هوشیاری داشته باشیم.

ماموستا محمودی با اشاره به اینکه امنیت کشور و انقلاب در گرو وحدت است، تصریح کرد: ایران اسلامی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی مانند یک ابر قدرت عمل می‌کند و عزت ما در وحدت امت اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده ربا و رباخواری، معضلات اجتماعی و فردی این پدیده را تشریح و اظهار کرد: ربا‌خواری طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، اعلام جنگ با خدا محسوب می‌شود.

ماموستا محمودی با بیان اینکه رباخواری موجب تضعیف اقتصاد کشور می شود، اضافه کرد: معمولا ربادهنده و رباگیرنده بعد از مدتی با یکدیگر دشمن می‌شوند از این رو این پدیده شوم نباید وجود داشته باشد و باید ریشه کن شود.

اتحاد مسلمانان از الزامات حفظ استقلال کشورهای اسلامی است
 ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده امام جمعه بوکان نیز در خطبه های این هفته گفت: اگر وحدت را از کشور و انقلاب حذف کنیم چیزی باقی نمی ماند.

وی اتحاد اقوام و مذاهب و همزیستی مسالمت ‌آمیز شیعه و سنی را از الزامات حفظ استقلال و پیشرفت کشورهای اسلامی دانست.

ماموستا خلیفه زاده با اشاره به فتنه‌ های دشمنان برای ایجاد تفرقه و دودستگی در بین مسلمانان، اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند با اجرای برنامه ‌های مختلف امت اسلامی را به فرقه‌ های مختلف تقسیم کند و نمی‌ خواهد اتحاد بین مسلمانان را ببیند.

امام جمعه بوکان در ادامه سخنان خود مضرات شرب خمر و مواد مخدر را برشمرد و افزود: یکی از گناهان کبیره از نظر دین اسلام خوردن مشروبات الکلی است چون بیماری ‌های بسیاری را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی دیگر از حربه‌ های دشمنان برای سرکوب اعتماد به نفس و متکی شدن به غیر در کشور ما بوده که متأسفانه دامن بسیاری از مردم و خانواده‌ ها را گرفتار خود کرده است.
https://taghribnews.com/vdcayunum49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی