تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 262445

تداوم تظاهرات‌ در بحرین درآستانه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم

مردم بحرین جمعه‌شب نیز بنا بر دعوت علمای این کشور به نشانه دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین تظاهرات کردند.
تداوم تظاهرات‌ در بحرین درآستانه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در حالی که سه روز مانده به موعد اعلام شده دولت برای محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم مردم شهرک های المعامیر، السنابس، ابوصیبع، الشاخوره، المصلی، جدحفص، العالی و کرباباد در دفاع از آیت‌الله قاسم و حمایت از زنان بازداشت‌شده تظاهرات کردند.
 
همچنین تظاهرات‌های مشابهی در الدیه، سار، باربار، بنی جمره و الدراز برگزار شد.
 
فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی در بحرین، از مسأله محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و بهانه قرار دادن جمع‌آوری فریضه خمس تحت عنوان «پولشویی» جهت محاکمه شیخ، به عنوان «محاکمه موجودیت تشیع» (#محاکمة_الوجود_الشیعی) نام برده می‌شود.
 
دولت بحرین تصمیم دارد آیت‌الله عیسی قاسم را روز سه‌شنبه به اتهام پولشوئی محاکمه نماید در حالیکه پیش از این برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در دفاع از وی باعث شد که دولت محاکمه وی را به زمان دیگری موکول نماید.
 
از سوی دیگر ائتلاف 14 فوریه و نیروهای انقلابی همزمان با فرا رسیدن 14 مارس و سالروز یورش سپر جزیره (نیروهای سعودی) به بحرین که از آن به عنوان اشغال بحرین توسط عربستان سعودی یاد می‌شود، خواستار نافرمانی مدنی شد و از مردم خواست از حضور در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها خودداری کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcayunum49niy1.k5k4.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی