تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 192641
رییس جمهوری درکنگره ملی تجلیل از ایثارگران؛

سرزمین اقتصادی ما را شورای امنیت و ۱+۵ اشغال کرده و ما آن را به عنوان خرمشهر جدید آزاد خواهیم کرد/ سوم خرداد برای همیشه تاریخ جاودانه می ماند

رییس جمهوری، سوم خرداد را مظهر پیروزی، استقامت، ایثار و فداکاری ملت و تبلور پیروزی حق بر باطل دانست و تصریح کرد: اگر عفلقیان جدید بخواهند اقتصاد ما را اشغال کنند، جواب ما فتح خرمشهرهای جدید است.
سرزمین اقتصادی ما را شورای امنیت و ۱+۵ اشغال کرده و ما آن را به عنوان خرمشهر جدید آزاد خواهیم کرد/ سوم خرداد برای همیشه تاریخ جاودانه می ماند
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی درسالروز آزادی خرمشهر و هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران اظهارداشت: پاسداشت سوم خرداد به این دلیل است که می خواهیم به دنیا بگوییم که هر وقت در این کشور بخشی از سرزمین و ارزش های ما به ناروا به دست دشمن تصرف شود، اراده ملی ایرانیان ، آزادکردن خرمشهرهای جدید است.
 
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "خرمشهر نماد اراده و مقاومت ملی است و ما باید بایستیم و خرمشهرهای جدید را آزاد کنیم"، گفت: امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا را ۵+۱، شورای امنیت و ابرقدرتها اشغال کرده اند و ما
باید تمامی سرزمین های تصرفی اقتصادی، تجاری و علمی خود را که در سراسر جهان به ناروا اشغال شده است ، به عنوان خرمشهر و خونین شهر جدید، از دست دشمن آزاد کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما ملتی هستیم که خرمشهرها را فراموش نمی کنیم و مصمم هستیم که تمامی خرمشهرها را به دست این ملت و هدایت مقام معظم رهبری و به حول و قوه الهی آزاد کنیم.
 
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "سوم خرداد ما ادامه خواهد داشت و زندانی تاریخ سال ۶۱ نیست بلکه یک حماسه و پروسه ادامه دار است"، گفت: این پروسه تا آزادی همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه ای، اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و علمی ادامه می یابد و رسیدن به پیروزی با ایمان و اراده ملت و دولت، طولی نخواهد کشید.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: باید با ابزار سیاسی و دیپلماسی سرزمین اقتصادی کشور را که به ناروا اشغال شده آزاد کنیم و سرزمین فروش نفت که عفلقیان اشغال نموده‌اند، آزاد شود؛ باید خرمشهر نفت و اقتصادمان را آزاد کنیم و فعالیت بانکها و روابط بانکی کشور را نیز از اشغال عفلقیان جدید آزاد کنیم و همانگونه که سرداران نظامی خرمشهر را در خرداد ۶۱ آزاد کردند سرداران سیاسی ما خرمشهرهای جدید را آزاد خواهند کرد.
 
دکتر روحانی، پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر را یک جشن و شادمانی ملی توصیف کرد و اظهار داشت: امروز و با گذشت بیش از ۳۰ سال از فتح خرمشهر هنوز همه درباره فتح خرمشهر یک نظر واحد دارند و از آن خوشحال هستند و این نشان می‌دهد که این موضوع برای ملت، یک مسأله ملی است که همه به آن احساسی مثبت دارند.
 
دکتر روحانی تصریح کرد: صدها دولت می‌آید و می‌رود اما خرمشهر و آزادی آن می‌ماند و باعث شادی و افتخار ملت است. به حول و قوه الهی همه خرمشهرهای ملت ایران را آزاد خواهیم کرد و این فتح‌ها نیز در تاریخ کشور جاودانه خواهد شد. ‌
 
رییس جمهوری در بخش نخست سخنان خود نیز با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی
افزود: ما در حالیکه به فکر استقرار انقلاب و سامان‌دهی ساختار جدید نظام بودیم با یک توطئه غیرمنتظره و پیش بینی نشده حمله عفلقیان از مرزهای غربی مواجه شدیم و آنان به تصور این که با ارتش مجهز در برابر ایرانی نوپا به راحتی پیروز خواهد بود، به ایران حمله کردند.
 
دکتر روحانی اضافه کرد: فعالیت‌های گسترده و شدید گروهک‌ها در داخل ایران، شرایط نابسامان پس از انقلاب و برخی اختلاف‌ها بین سیاسیون در آن سالها این گونه می نمود که عراق درحمله به ایران قطعاً به لحاظ نظامی پیروز خواهد بود اما به فاصله چند ساعت پس از ‌آغاز تجاوز عراق به ایران اولین عکس‌العمل امام خمینی (ره)، راه را برای ما مشخص کرد.
 
رییس جمهوری با اشاره به واکنش حضرت امام (ره) به این تجاوز که فرمودند" دزدی سنگی را آورده و به خانه ما پرتاب کرده و مردم جواب او را خواهند داد"، اظهارداشت: امام مسأله را خیلی ساده بیان کرد و درعین سادگی همه نکات اصلی درباره آنچه رخ داده و واکنشی که باید در برابر آن انجام شود بیان کردند و این تبدیل به استراتژی دفاع مقدس ملت ایران در برابر متجاوزان عفلقی شد.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه " اساس ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنانش، خاک، خون و نژاد نبود؛ ایمان و عشق به اسلام و وطن بود"، گفت: شاهکار۱۴۰جنگنده ایرانی در صبح اول مهرماه با حمله به اهداف تعیین شده در خاک عراق، پیام بسیار قوی و تکان دهنده برای جهان بود و این نکته را به رژیم صدام فهماند که خواب آنها برای ایران اسلامی تعبیر شدنی نیست و تصرف ۳ روزه اهواز تنها یک رویا است.
 
رییس جمهوری افزود: این ضربه اول به متجاوزان بود و پیش از آن که پیامی به عراق متجاوز بدهد به آمریکایی‌ها این پیام را داد که اگر شما به ما قطعه و تجهیزات نمی‌دهید و مستشاران خود را از کشور خارج کرده‌اید ما به شما نیازی نداریم و روی پای خود می‌ایستیم. این پیامی تکان دهنده در سطح جهان بود که روحیه عراقی‌ها را نیز به طور کامل خرد کرد.
 
دکتر روحانی خاطرنشان ساخت:‌ این اقدام به عنوان ضربه اول در تاریخ دفاع مقدس جایگاه خاصی دارد و به عنوان عملیاتی بسیار تأثیرگذار در تاریخ انقلاب ثبت است که مقام معظم رهبری در روز اول مهر ۵۹ بعنوان نماینده مجلس و نماینده امام در شورای عالی دفاع مستقیم از تریبون مجلس خبر آن را اعلام کرد و تصوراتی را که دشمنان اسلام از  ایران داشتند، نقش بر آب کردند.
 
رییس جمهوری افزود: دفاع مقدس ما دفاع از خاک و خون بود اما این مؤلفه‌ها اساس دفاع مقدس ما نبود بلکه این ایمان بود که همه مردم را از هر قوم و نژاد و مذهبی و از هر نقطه‌ای از کشور به میدان کشید لذا همه فارغ از مذهب و نژاد و قومیت در برابر ظلمی که به این ملت شده بود به میدان آمدند و این درسی است که ملت ایران از امام سجاد(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) گرفته است که این روزها متعلق به آنان است.
https://taghribnews.com/vdcayun6649noi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی