تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 29974

برگزاری نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي در مشهد

نخستين کنفرانس بین المللی گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي روز سه شنبه ۱۱ آبان در بيمارستان رضوي مشهد برگزارمي ‌شود.
برگزاری نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي در مشهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در جریان برگزاری دومين همايش گردشگري کشورهاي اسلامي که ارديبهشت ماه ۱۳۸۸ در تهران برگزار شد، مقرر گردید تا نخستين همايش گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي طی روز های۱۱ و۱۲ آبان در مشهد برگزار گردد.

اين همايش فرصتي است تا سازمان‌ها و بنگاه‌هاي فعال در زمينه درمان و گردشگري گردهم آمده و در جهت شناسايي زمينه‌هاي توسعه صنعت و راهکارهاي همکاري و شبکه‌سازي ميان تامين‌کنندگان خدمات و ارجاع ‌کنندگان بيمار به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کليات و مفاهيم گردشگري سلامت، تجاري‌سازي گردشگري سلامت، چالش‌ها و فرصت‌هاي گردشگري سلامت، فرايندهاي برتر گردشگري سلامت و همکاري و شبکه‌سازي گردشگري سلامت ازموضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.

هدف از برگزاری این نشست معرفي و برجسته کردن توانمندي‌ها و کيفيت خدمات درماني کشورهاي اسلامي جهت ارائه به گردشگران سلامت، ايجاد فرصت مذاکره تجاري ميان نمايندگان بنگاه‌هاي اقتصادي شرکت‌کننده و بسترسازي تدوين استانداردهاي خاص کيفيت ميان کشورهاي اسلامي است.

همچنین معرفي تجربه‌هاي موفق کشورهاي اسلامي در توسعه گردشگري سلامت، تبيين نيازها، انتظارات و ديدگاه‌هاي سازمان‌ها و کشورهاي ارجاع‌کننده بيمار و بحث و تبادل نظر در خصوص دستاوردهاي اقتصادي کشورها از توسعه گردشگري سلامت از ديگر اهداف برگزاري اين همایش می باشد.

قرار است در این نشست مقامات ارشد سازمان کنفرانس اسلامي، بانک توسعه اسلامي و اتاق بازرگاني و صنايع‌اسلامي، وزراي بهداشت و مسئولان دست‌اندرکار اعزام بيماران از کشورهاي منتخب، مسئولان اتاق‌هاي بازرگاني، تشکل‌هاي تخصصي و بنگاه‌هاي مرتبط از ۵۷ کشور عضو و سخنرانان کليدي از انجمن جهاني گردشگري توريزم درماني حضور یابند.


در برگزاري نخستين همایش گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران، اتاق بازرگاني و صنايع کشورهاي اسلامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان نظام پزشکي جمهوري اسلامي ايران، سازمان کنفرانس اسلامي و سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مشارکت دارند.


برگزاری نمایشگاه گردشگری سلامت

در حاشيه‌ همایش گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي، نمايشگاهي از توانمندي‌هاي كشور در حوزه‌ي گردشگري سلامت برپا مي‌شود.

سه استان خراسان رضوي، فارس و اردبيل در این نمايشگاه حضور خواهند يافت تا با عرضه‌ توانمندي‌هاي كشور، مسيري به سوي رشد و تعالي اين شاخه از صنعت گردشگري گشوده شود.

در غرفه‌هاي نمايشگاه يادشده ظرفيت‌هاي گردشگري سلامت كشور از جمله مراكز درماني، چشمه‌هاي آب گرم و بسترهاي ايجاد دهكده‌هاي سلامت  معرفي مي‌شوند.



https://taghribnews.com/vdcayonu.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

پروین حجتی
من سوپروایزر کنترل عفونت هستم ومایلم که دررابطه با گردشگری سلامت همکاری کنم.