تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹
کد مطلب : 245642

علل و نتایج ناسزاگویی های «شیعه انگلیسی» به بزرگان اهل سنت در کلام رهبری

مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام خزانه داری انگلیس در تامین بودجه رسانه های اهانت کننده به عقاید دیگر مذاهب اسلامی، هرگونه پیوند این نوع رسانه ها را با شیعیان واقعی تکذیب می کنند
علل و نتایج ناسزاگویی های «شیعه انگلیسی» به بزرگان اهل سنت  در کلام رهبری


 


بسمه تعالی

 
علل و نتایج ناسزاگویی های «شیعه انگلیسی» به بزرگان اهل سنت  در کلام رهبری
 
 
     مقام معظم رهبری در جدیدترین بیانات خود (در روز عید سعید غدیر)، به طور مکرر بر اهمیت «وحدت در دنیای اسلام» تاکیدکردند و با اشاره به نقش آمریکا و سرویس های جاسوسی انگلیس درتحریک احساسات فِرَق اسلامی علیه یکدیگر، علل ناسزاگویی های «شیعه انگلیسی» به بزرگان اهل سنت را تشریح کردند.

      ناسزاگویی هایی که به فرموده ایشان، نتایجی چون پیدایش گروهک های تروریستی، تکفیری همانند : «داعش» و «النصره» را در پی داشته و جنایات وویرانی های زیادی را در منطقه به بار آورده است.  مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند:    
 
  • «اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است.»
     
   مقام معظم رهبری در این بیانات، با اشاره به اقدام خزانه داری انگلیس در تامین بودجه رسانه های اهانت کننده به عقاید دیگر مذاهب اسلامی، هرگونه پیوند این نوع رسانه ها را  با شیعیان واقعی تکذیب می کنند و  هر گونه ناسزاگویی به بزرگان اهل سنت را اقدامی بر خلاف سیره‌ی ائمّه توصیف می نمایند. ایشان می فرمایند:
 
  •  « یک عدّه‌ای خیال می کنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران،  بنا کند مدام بدو بیراه گفتن؛   نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است..... این شیعه‌ی انگلیسی است. هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی، به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است؛ نخیر؛ اینها عکس عمل می کند.»
     
       البته اگر به مجموعه بیانات مقام معظم رهبری مراجعه کنیم، خواهیم دید که ایشان به ویژه در سال های اخیر ( به موازات گسترش دامنه سیاست های تفرقه افکنانه انگلیس وآمریکا ) به صورت مکرر همگان را از ناسزاگویی و اهانت به بزرگان دیگر مذاهب، باز داشته و چنین اقدامی را، نتیجه برنامه ریزی های توطئه گرانه انگلیسی و همسو  با سیاست های استعماری لندن و واشنگتن دانسته اند :
 
  • « امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه ی این دست ها هم اگر جستجو کردید، می رسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛  نه دشمنان ایران،  نه دشمنان شیعه فقط؛  دشمنان اسلام.   آن تشیّعی که ارتباط به «اِم آی شش» انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور «سی آی اِی» آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.»
                                ( در دیدار میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى وحدت اسلامى‌ 19/10/ 93)   

 
  •   « این مسئله‌ی شیعه و سنّی مسئله‌ی مهمّی است. آنها روی مسئله‌ی شیعه و سنّی تکیه کرده‌اند؛ سعی کردند از هر دو طرف تعصّب ها را برانگیخته کنند؛ یعنی آتش تعصّب را، هم در طرف شیعه، هم در طرف سنّی برانگیخته کنند. ....... واقعاً این‌جور است که آن کسی که در کسوت طرف‌داری از تسنّن، بنا می کند به شیعه حمله کردن و دشمنی خود را از حد میگذراند، هیچ‌گونه علاقه‌ای در مرکز امر به تسنّن و به اسلام ندارد. عین همین قضیّه در مورد [تشیّع هست‌]؛ کسانی هستند که محرّک آتش تعصّب در شیعه بر ضدّ اهل تسنّن هستند، درحالی‌که هیچ‌گونه انگیزه‌ی دینی در آنها نیست؛....... بنده از همان مدّت ها پیش این  را می گفتم که انگلیس‌ها در این مسئله خیلی تجربه دارند، آنها از آمریکایی‌ها تجربه‌شان بیشتر است، تجربه‌ی اختلاف افکنی بین تشیّع و تسنّن در آن ها خیلی بیشتر است؛ خوب بلدند چه‌کار بکنند که دو طرف را به جان هم بیندازند.»

                               (بیانات در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد 94/2/14)
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcaymnuu49nyi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی