تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 266144

جهاد اسلامی خواستار تشدید انتفاضه به منظور حمایت از اسرای فلسطینی شد/همبستگی جنبش عدم تعهد با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی

مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی از اقشار مختلف ملت فلسطین خواست که اقدام به برگزاری تظاهرات در مناطق محل برخورد با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست کنند؛ وی خواستار تلاش برای تشدید انتفاضه قدس در تمامی مناطق در حمایت از اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی شد.
جهاد اسلامی خواستار تشدید انتفاضه به منظور حمایت از اسرای فلسطینی شد/همبستگی جنبش عدم تعهد با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "داود شهاب" خاطر نشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای کاهش مدت درد و رنج اسرا در سایه نبرد کرامت و رویارویی با اداره زندان ها با گوشت و خون شان به کار بگیریم.

وی تأکید کرد که اسرا همواره نماد تمام ملت فلسطین بوده و هستند و به خاطر دفاع از کرامت کل امت دست به اعتصاب غذای "کرامت" زده اند و این در حالی است که مسأله فلسطین در سایه فتنه ها و توطئه های جاری در منطقه در آستانه به فراموشی سپرده شدن قرار دارد و این وضعیت ایجاب می کند که ما با افزایش فعالیت های ملی، مسأله فلسطین و اسرا را زنده نگه داریم.
 
شهاب تصریح کرد که مسأله اسرا، عامل اجماع ملی، دینی، اخلاقی و انسانی است و باید عامل وحدت ما باشد و همه ما از نبرد کرامت اسرا حمایت کنیم.

خبر دیگر اینکه، جنبش عدم تعهد، همبستگی خود با اسرای فلسطینی را که از روز 17 آوریل 2017 دست به اعتصاب نامحدود غذا زده اند، اعلام کرد.

این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد: ما همبستگی خود با این تحرک مسالمت آمیز و غیرخشونت آمیز را که از آن به عنوان "اعتصاب آزادی و کرامت" یاد می شود و در اعتراض به رفتار غیر انسانی اسرائیل صورت می گیرد، اعلام می کنیم و خواستار رعایت حقوق بشر اسرا بر اساس قوانین بین المللی، حقوق بشر و قوانین انسان دوستانه بین المللی هستیم.
 
در ادامه این بیانیه آمده است که «جنبش عدم تعهد نسبت به حضور بیش از 6500 شهروند فلسطینی از جمله 53 زن و 300 کودک در زندان های اسرائیل که 700 نفر از آنها هم بدون تفهیم اتهام در بازداشت اداری به سر می برند، نگران است».
 
این جنبش همچنین به آمارهای نگران کننده دیگر مربوط به اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی اشاره کرده و آورده است که اسرائیل از آغاز اشغالگری خود در سال 1967، بیش از 800 فلسطینی؛ از جمله تعدادی کودک را بازداشت کرده است.
 
جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن سیاست رژیم صهیونیستی در زمینه بازداشت بی وقفه شهروندان فلسطینی در جریان تجاوزات روزمره و به ویژه حملات شبانه به منازل فلسطینیان، خواستار توقف این اقدامات و پایبندی این رژیم به تعهدات خود به موجب قوانین بین المللی شد.
 
دفتر هماهنگی فعالیت های جنبش عدم تعهد، ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای آزادی هزاران شهروند فلسطینی که به صورت غیرقانونی و غیرانسانی در زندان های این رژیم بازداشت شده اند، از جامعه بین المللی خواست این رژیم را مجبور به اجرای قوانین بین المللی و به ویژه ماده 76 کنوانسیون ژنو کند.
 
این جنبش با تأکید بر حمایت خود از تمامی تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی؛ از جمله پویش بین المللی آزادی "مروان برغوثی" و تمامی اسرای فلسطینی، اعلام کرد که از بیانیه وزارتی درباره زندانیان سیاسی فلسطینی که در اجلاس ماه مه سال 2011 در بالی و پس از آن در اجلاس ماه مه سال 2012 در شرم الشیخ به تصویب رسید، حمایت می کند.
 
https://taghribnews.com/vdcayinuy49ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی