تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 236949

توسعه شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری

به رغم درخواست‌های بین المللی برای توقف ساخت شهرک‌های غیر قانونی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مجوز ساخت بیش از 40 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری اشغالی را تایید کرد.
توسعه شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نتانیاهو دیروز (شنبه) پرونده قرارداد یک مناقصه برای ساخت 42 واحد مسکونی در شهرک «اربع» در حومه شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را مجددا به اجرا گذاشت. این پروژه به دلیل خودداری پیمانکاران از شرکت در آن، به مدت یکسال متوقف شده بود.
 
نتانیاهو روز جمعه گزارش اخیر کمیته چهارجانبه خاورمیانه - که در روند به اصطلاح صلح خاورمیانه در مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی میانجیگری می کند - را  رد کرد. در این گزارش از تل آویو خواسته شده بود تا به فعالیت‌های شهرک سازی خود در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.
 
 این کمیته متشکل از امریکا، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و روسیه، در گزارش خود آورده است: اسرائیل باید سیاست ساخت و ساز و توسعه شهرک سازی در زمین های فلسطینیان، اختصاص دادن زمین برای استفاده شخصی اسرائیلی ها و تلاش برای جلوگیری از پیشرفت فلسطینیان را متوقف کند.
 
نتانیاهو گفته است این گزارش در ادامه این افسانه تنظیم شده است که ساخت و ساز اسرائیل در کرانه باختری مانعی بر سر راه صلح است.
 
سازمان ملل و بسیاری از کشورهای دنیا شهرک‌های اسرائیل را غیر قانونی می دانند زیرا این شهرک‌ها در سرزمین هایی ساخته شده‌اند که اسرائیل در سال 1967 اشغال کرده است، بنابراین مغایر با کنوانسیون‌های ژنو است که ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی را ممنوع می داند.
 
https://taghribnews.com/vdcayinuo49neo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی