تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 196043

شيوخ استان نينوا از جنايات داعش اعلام برائت كردند

شيوخ عشاير استان نینوا بااعلام برائت از جنايات داعش اعلام كردند اعترافات ما در سايه تهديد به مرگ شيوخ عشاير انجام شده است و از این گروه بیزاریم.
شيوخ استان نينوا از جنايات داعش اعلام برائت كردند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به دنبال پخش تصاويري از سران عشاير استان نينوا مبني بر حمايت شيوخ از داعش و مبارزه با دولت مركزي، شمار زيادي از شيوخ عشاير استان در همایشی بااعلام برائت از جنايات داعش اعلام كردند اين اعترافات در سايه تهديد به مرگ شيوخ عشاير انجام شده است .

ابوخالد البدري خطيب و امام جماعت مسجد البدري در استان نينوا در گفتگو با خبرنگار ايرنا در اربيل بيعت برخي از شيوخ 
عشاير در استان موصل با داعش را باطل دانست و تصريح كرد كه اين بيعت در سايه تهديد با سلاح صورت گرفته است.
 
وي با تاكيد بر اينكه هرگونه بيعتي با داعش بيعت با شيطان است افزود: اين گروه جنايتكار شنيع ترين رفتارها را برخلاف قوانين اسلام بر مردم روا داشته است. 

احمد الورشان " رئيس عشيره الحديدي از بزرگترين عشاير استان موصل نيز در گفتگو با ايرنا با اشاره به موضوع بيعت برخي از سران عشاير اين عشيره با داعش تاكيدكرد: اين بيعت ها هيچ ارتباطي با عشيره الحديدي ندارد و ما برائت خود را از كساني كه مغلوب اوامر داعش شده اند اعلام مي داريم و تاكيد مي كنيم خون هر كسي كه به داعش بپيوندد ريخته خواهد شد.
احمد الورشان همچنين آمادگي عشيره الحديدي براي همكاري با سازمان هاي امنيتي جهت مقابله با داعش و بيرون راندن آنها از موصل را  اعلام كرد.

گروه تروريستي و تكفيري داعش مدتي قبل با انتشار تصاوير روساي عشاير موصل اعلام كرده بود عشاير اين استان در صفوف داعش با دولت مركزي خواهند جنگيد.

 
https://taghribnews.com/vdcayin6e49now1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی