>> آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه، گروههای تکفیری را هدایت می کند تکفیریها به دنبال بد نام کردن اسلام هستند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 243149
دبیرکل جنبش النجبای عراق:

آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه، گروههای تکفیری را هدایت می کند/ تکفیریها به دنبال بد نام کردن اسلام هستند

تنا خاص
دبیرکل جنبش النجبای عراق با تاکید بر این که افکار تکفیری که عقاید مخالف را بر نمی‌تابند هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی ندارند، گفت: ملت‌های مسلمان باید به وحدت ایمان آورند تا بدین‌وسیله بر اندیشه تکفیری و حکومت‌های دست نشانده پیروز شوند.
آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه، گروههای تکفیری را هدایت می کند/  تکفیریها به دنبال بد نام کردن اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حرکت النجبای عراق صبح امروز یکشنبه در نشستی خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی از عراق در مبارزه با تروریسم گفت: دشمن بزرگی در مقابل ما قرار دارد و کشورهایی که حامی آن‌ها هستند نیز دولت‌های بزرگی هستند. این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه این گروه‌ها را هدایت می‌کند.
 
کعبی ادامه داد: پیروزی‌های بزرگی که بدست آوردیم، در مقابل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بسیار بزرگی که این گروه‌ها دریافت می‌کنند، ثابت می‌کند که ما در مسیر پیروزی هستیم.
 
دبیر کل جنبش النجبای عراق در ادامه در رابطه با تجاوز عربستان به یمن گفت: عربستان از ابتدای جنگ علیه یمن تاکنون هیچ نتیجه‌ای کسب نکرده است، بلکه در باتلاق یمن گیر کرده است، پیش از آن هم کشورهای دیگری در این مخمصه گیر کرده بودند. امروز یمن در مسیر درستی گام برداشته اشت.
 
وی در ادامه گفت: در سوریه آن‌ها روی شکست دمشق ظرف چند ماه حساب می‌کردند، اما چند سال است که سوریه با کمک برخی کشورها مقاومت می‌کند. همین باقی ماندن دولت سوریه، خود یک پیروزی بزرگی است.
 
کعبی تاکید کرد: در عراق هم این تصور را داشتند که نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کافی نیست و آنها نیازمند آمریکا خواهند بود، ولی به لطف خدا نیروهای مردمی حشد الشعبی شکل گرفت که دستاوردهای زیادی به همراه داشت. برای همین می‌بینیم که بعد از پیروزی نیروهای داوطلب مردمی حشد الشعبی، کشورهای غربی با مزدوران‌شان که ما آنها را «داعشی‌های سیاسی» می‌نامیم به دنبال انحلال حشدالشعبی هستند. برای آزادی مناطق تحت تصرف تروریست‌ها به سال‌ها تلاش نیاز بود اما حشدالشعبی توانسته است که طی این مدت پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و هم‌اکنون به دروازه های موصل رسیده است.
 
وی در خصوص ورود احتمالی نیروهای آمریکایی به عراق و پایگاه «القیاره» گفت: از ابتدای اشغال عراق و تشکیل ائتلاف ضدداعش هیچ دستاوری ندیدیم بلکه حضور آنها مانع دستاوردهای حشد الشعبی بوده است. ما چندین بار با دولت عراق صحبت کرده و اعلام کردیم که حضور نیروهای خارجی را نمی‌پذیریم، اما فشارهای شدید وارده از سوی داعشی‌های سیاسی و خود آمریکا باعث حضور آن‌ها در القیاره شده است. حتی خود آمریکایی‌ها وقتی با القاعده مبارزه می‌کردند، به اعتراف‌خودشان 90 درصد این شهر نابود شد. اما زمانی که حشد الشعبی وارد شد، خسارات وارد شده بیش از 20 درصد نبود. حشدالشعبی در عملیات‌های خود بسیار مراقب مردم و زیرساخت‌ها است.
 
وی در خصوص اینکه اوضاع منطقه به چه سمتی پیش می‌رود و چطور می‌توان در مقابل این تحولات تخریب‌گر ایستادگی کرد، گفت: افکار تکفیری که عقاید مخالف را بر نمی‌تابند هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی ندارند. گروه‌های تکفیری به دنبال بد نام کردن اسلام هستند. باید اهداف این پروژه تکفیری را مشخص کنیم و روش نظامی روش اصلی برای مقابله با این تفکر نیست، بلکه مقدمه است و برای مبارزه با آن باید اسلام را از نو به آن‌ها نشان داد که جز با وحدت اسلامی میسر نیست و این وحدت می‌تواند پیروزی را به دست آورد. ملت‌های مسلمان باید به وحدت ایمان آورند تا بدین‌وسیله بر اندیشه تکفیری و حکومت‌های دست نشانده پیروز شوند. اسلام با اندیشه تسامح تداوم یافته است و به مردم معرفی شده است، نه با اسلحه. ما نیاز به یک انقلاب فکری داریم تا بتوانیم با این اندیشه تکفیری مقابله کنیم.
 
کعبی در خصوص قانون عفو عام در عراق گفت: این قانون باید وجود داشته باشد اما ضروری است که به صورت مشروط پیگیری شود. الان بسیاری از افراد هستند که در مقابل آمریکایی‌ها مقاومت کردند. نیروهای مقاومی که در زمان اشغال زندانی شدند، باید در اولویت قرار گیرند. ما نمی‌پذیریم که بهای اشک‌های مادران عراقی و خون‌های عراقی‌ها با تفاهمات سیاسی از بین برود. باید ضامن آزادی نیروهای مقاوم باشیم، ولی اجازه ندهیم دزدها آزاد شوند. طارق الهاشمی نیز در راس این تروریست‌ها قرار دارد.
 
وی در خصوص الگوگیری مقاومت از اندیشه امام خمینی و نقش جنبش‌های اسلامی در آینده منطقه گفت: امام خمینی فردی مصلح بود که صدها سال از نسل خود جلو بود و ما هم پیرو خط ایشان هستیم. شهیدان صدر هم افتخار حضور و حرکت در مسیر امام را داشتند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcayenuo49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی