تاریخ انتشار۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۰
کد مطلب : 263949

تاکید مفتی اهل سنت عراق بر وحدت اسلامی/شیخ الصمیدعی:امریکا با شعارهای طایفه ای و قومیتی در پی تجزیه عراق است

مفتی اهل سنت عراق تاکید کرد: ملت عراق باید یکپارچه و متحد باشند تا بتوانند چاقویی را که بر گردن عراقی هاست و می خواهد یا گردن آن ها را بزند یا عراق را تجزیه کند، بردارند.
تاکید مفتی اهل سنت عراق بر وحدت اسلامی/شیخ الصمیدعی:امریکا با شعارهای طایفه ای و قومیتی در پی تجزیه عراق است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق در سفر به کربلا و حضور در حرم اباعبدالله الحسین (ع)، خواستار وحدت در دیدگاه، توافق و تلاش برای انسجام اسلامی شد.
 
مفتی عراق با اشاره به اینکه فتنه ای که کشور عراق را در برگرفته، فتنه ای بزرگ و پروژه ای است غربی برای تقسیم عراق که از قبل برای آن برنامه ریزی کامل انجام شده است، تاکید کرد: این فتنه ها با شعارهای طایفه ای، قومیتی و تاریخی خود را نشان می دهد تا آنچه "جو بایدین" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بر آن تاکید داشت، اجرایی شود. بایدین طرح تقسیم عراق را به سه منطقه ارائه داده بود که اکنون اکثر سیاستمداران برای این امر تلاش می کنند.
 
شیخ الصمیدعی تاکید کرد: دولت عراق نمی تواند در برابر پروژه ها و توطئه های آمریکا در خصوص تقسیم عراق، تصمیم جدی بگیرد و با جرأت در مقابل آن بایستد. آمریکا با اطلاق عناوینی مثل «کرد، عرب، شیعه، سنی و غیر آن» توانسته ملت عراق را تضعیف کند.
 
وی تصریح کرد: من به عنوان مفتی عراق و یکی از ائمه جماعت عراق، بخش بزرگی از مسئولیت ها را برعهده دارم و با تمامی ملت عراق عهد کردم و امروز دین، عقیده،اخلاق و انسانیت من از من می خواهد که تمام ملت عراق را با اسم عراق و اسم اسلام که به آن گرایش داریم بخوانم و یکپارچه و متحد باشیم تا بتوانیم این چاقویی که بر گردن ماست و می خواهد یا عراق را تقسیم کند یا گردن ما را بزند، کنار بزنیم؛ اما با اجتماع، وحدت آراء، توافق و تلاش می توانیم این چاقو را به سمت دشمن  و کسانی که می خواهند عراق را تقسیم کنند، بچرخانیم.
 
https://taghribnews.com/vdcayenuo49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی