تاریخ انتشار۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 291542
آیت الله اراکی:

نشست علمای مقاومت بیانگر انزوای آمریکا، اسرائیل و سعودی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد که برگزاری نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت، نشان دهنده «انزوا» و «شکست» سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در منطقه است.
نشست علمای مقاومت بیانگر انزوای آمریکا، اسرائیل و سعودی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله اراکی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری ایرنا که «چطور می توان مسأله فلسطین را به عنوان مسأله اول جهان اسلام قرار داد؛ در شرایطی که برخی از کشورهای اسلامی بعضی از گروه های مقاومت همچون حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند؟ گفت: برگزاری این کنفرانس شاهد روشنی است که اختلاف بین ملت ها و نخبگان نیست، اما تعداد اندکی از سردمداران کشورهای اسلامی هستند که از قدیم نیز همپیمان آمریکا و اسرائیل بوده اند.

به گفته وی «این کنفرانس آغاز به انزوا کشیدن اینگونه سیاست ها و دولت هاست، آیت الله اراکی گفت که شرکت کنندگان در این نشست که از نقاط مختلف جهان بودند، اعلام کردند که همه در برابر آمریکا و اسرائیل و همراهان آنها در منطقه صف کشیده اند.

دومین نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی دیروز و امروز با حضور صدها نفر از شخصیت ها و علمای شیعه و سنی از سراسر جهان در بیروت برگزار شده است.

این نشست با شعار «فلسطین؛ از وعده بالفور تا وعده الهی» و در سالگرد بیانیه بالفور که پایه گذار رژیم صهیونیستی بود، برگزار شده است.

دیدگاه مشترک شرکت کنندگان در این نشست این بود که «فلسطین» مسأله نخست جهان اسلام و منطقه است و «مقاومت» تنها گزینه رویارویی با رژیم صهیونیستی است.
 
https://taghribnews.com/vdcay6nuu49nom1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی