تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۵
کد مطلب : 241448

وحدت به عنوان مهمترین نیاز امروز جهان اسلام باید مورد توجه باشد

رئیس موسسه الرساله تانزانیا گفت: تمام مسلمانان موظف هستند به قانون اسلام احترام بگذارند و پیام اسلام دعوت به اتحاد و برادری و پیام سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام نیز اتحاد، اخوت و برادری است.
وحدت به عنوان مهمترین نیاز امروز جهان اسلام باید مورد توجه باشد
 شیخ محمد عید محمد، رئیس موسسه الرساله تانزانیا، که برای شرکت در همایش خطر جریان های تکفیری به ایران سفر کرده است در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه  اظهار کرد: قانون اسلام این است که هر آنچه را برای خود می خواهید برای برادر مسلمان خود نیز بخواهید.
وی با بیان اینکه اسلام دین رافت، رحمت و برادری است، افزود: اسلام به ما یاد داده است که باید برادر خود را دوست داشته باشیم لذا وحدت به عنوان مهمترین نیاز امروز جهان اسلام باید مورد توجه باشد.
رئیس موسسه الرساله تانزانیا وحدت و یکپارچگی را یکی از راه‌های برون رفت از چالش تکفیری‌ها عنوان و تأکید کرد: مسلمانان باید نقش وحدت را در راستای خنثی کردن برنامه‌های کسانی که برای تقویت گروه‌های تکفیری دست به هر اقدامی می‌زنند مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه حقیقت اسلام عبارت از اقرار درونی است و تنها خداوند است که از درون انسان ها آگاه است، اضافه کرد: پیام اسلام دعوت به اتحاد و برادری و پیام سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام نیز اتحاد، اخوت و برادری است.
شیخ محمد عید محمد ادامه داد: قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره بر اتحاد بین مسلمانان تاکید داشته که   وحدت و همبستگی امت اسلامی سعادت و پیروزی را برای مسلمانان و شکست و خواری را برای دشمنان اسلام به ارمغان می آورد.
وی با بیان اینکه تکفیری‌ها به نام اسلام، جنایت‌های زیادی مرتکب می‌شوند بنابراین باید فکر تکفیری را ریشه‌کن کرد، خاطرنشان کرد: هدف تکفیری ها قتل برادران خود است لذا اینکه خود را در مقام قاضی و حاکم قرار می دهند اشتباه بزرگی است.
رئیس موسسه الرساله تانزانیا اضافه کرد: اسلام دین محبت، مهرورزی و اعتدال است و تا زمانی که مسلمانان در مسیر اعتدال قرار داشته باشند سعادت دنیا و آخرت نصیبشان خواهد شد.

 
https://taghribnews.com/vdcay6nua49nyy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی