تاریخ انتشار۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 207347

دهها کشته و زخمی در دو انفجار تروریستی در کاظمین/زائران ایرانی در سلامت کامل هستند

وقوع دو انفجار مهیب در مناطق شیعه نشین بغداد، بیش از 24 کشته و حدود 61 زخمی برجای گذاشته است.
دهها کشته و زخمی در دو انفجار تروریستی در کاظمین/زائران ایرانی در سلامت کامل هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در انفجار اول که در شهر کاظمیه بغداد روی داد؛ یک عامل بمب گذار، کمربند انفجاری خود را مقابل یک پست ایست بازرسی پلیس منفجر کرد که در پی آن دست‌ کم 13 نفر از جمله 4 غیرنظامی کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند.

انفجار دوم در خیابانی شلوغ در منطقه "الحریه" بغداد روی داد که در پی این انفجار نیز 11 نفر کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

آمبولانسها مجروحان را برای مداوا به بیمارستانی در نزدیک محل انفجار و اجساد را نیز به پزشکی قانونی منتقل کردند.
 
هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این دو انفجار مرگبار را بر عهده نگرفته است اما گروه تروریستی تکفیری داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را در کنترل خود دارد، بارها مسئولیت انفجارها و حملات تروریستی مشابه را برعهده گرفته است.

"محسن نظافتي" مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع رساني حج از وقوع این دو انفجار در شهر كاظميه خبر داد و اعلام كرد: در اين انفجارها هيچ زائر ايراني آسيب نديده است و همگي در سلامت كامل به سر مي‌برند.

وي يادآور شد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، سازمان حج وزيارت هميشه براي تامين امنيت زائران ايراني تمام تلاش خود را به كار مي‌بندد و جاي نگراني در اين خصوص وجود ندارد.

نظافتي افزود: با توجه به اهميت امنيت، از عزيزان زائر كشورمان مي‌خواهيم كه از سفرهاي انفرادي و بدون هماهنگي سازمان حج و زيارت خود داری كنند و حتما سفر به عتبات را از طريق مجاری قانونی انجام دهند.
https://taghribnews.com/vdcay0nu049nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی