تاریخ انتشار۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 197349

تضرع و مناجات مومنان در احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

​مراسم احيـاي اولين شب از شب هاي پرفضيلت قـدر با حضور مومنـان در سراسـر کشور برگـزار شد.
تضرع و مناجات مومنان در احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) عاشقان امامت و ولايت در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد ، تکايا ، حسينيه ها ،  بقاع متبرکه و ديگر مکان هاي مذهبي در سراسر کشور با گردهم آمدن و قرائت قـرآن تا هنگام  سحر ، الغوث الغوث گويان ،  دعاي جوشن کبير و اسماء اعظم الهي را زمزمه کردند. 

سخنرانان در اين مراسم روحاني علاوه بر بيان ويژگي هاي والاي شب هاي پربرکت قدر ، در مهرباني و شفقت خداوند بر بندگان خويش و اشتياق حضرتش بر بخشش گناه بندگان و همچنين استغفار پيامبر اکرم (ص) بر امت خويش و امامان معصوم (ع) به ويژه شفاعت حضرت فاطمه زهرا (س) از گنهکاران ، روايت ها نقل کردند و دلهاي مومنان را صيقلي دوباره دادند .

مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نيز در رثاي مولاي متقيان حضرت علي (ع) و حضرت سيدالشهدا (ع) ، نوحه خواني و مرثيه سرايي کردند.

شکوه معنوي اين مراسم روحاني بامدادان با برسر گرفتن قرآن کريم  و شفيع قرار دادن اين کتاب آسماني ، رسول خدا حضرت محمد مصطفي (ص) ،  فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومين (ع) دوچندان شد و مومنان شب زنده دار با دلهاي شکسته و اشک ريزان خالصانه و عاجزانه از خداوند کريم  براي تعجيل در فرج منجي بشريت مهدي موعود (عج) ،  مغفرت گناهان ، دفع خطر دشمنان از کشورهاي اسلامي ، عزت و پايداري اسلام  و سرافرازي ميهن اسلامي مان  دعا كردند . 

گزارش ها از مشهد نيز حاکيست صحن ها و رواق هاي بارگاه ملكوتي ثامن الحجج ، حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مملو از زائران و مجاوراني  بود كه خود را از دور و  نزديك به حرم رضوي رسانده بودند و با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال حال و هواي خاصي از معنويت را به مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشيدند.
نظير اين مراسم با شکوه نيز با حضور پرشور مردم مومن و خداجو در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، مسجد مقدس جمكران و حرم حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) برگزار شد.
مردم مومن و ولايتمدار كشورمان در اين مراسم روحاني و معنوي با توسل به ائمه اطهار از درگاه قادر متعال عفو و توفيق بندگي را طلب کردند.
https://taghribnews.com/vdcay0n6o49noe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی