>> احتمال حضور چین در خط لوله صلح | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 29460

احتمال حضور چین در خط لوله صلح

پاکستان اعلام کرد: از چین دعوت خواهد کرد تا در اجرای خط لوله صلح حضور یابد.
احتمال حضور چین در خط لوله صلح
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) "عبدالبسیط" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، با اعلام این مطلب افزود:اجرای خط لوله صلح در ماه جاری در نشستی میان کارشناسان و مقام های وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان بررسی و تصمیم بر آن شد که یک موسسه مشاوره ای امکان سنجی اجرای این پروژه گازی را آغاز کند.

دولت پاکستان قرارداد ۵۵ میلیون دلاری مطالعه و امکان سنجی خط لوله صلح را به موسسه مشاوره مهندسی آی.ال.اف آلمان واگذار کرد.

همچنین "سید نوید قمر" وزیر نفت پاکستان گفت: ایران تاکنون احداث ۹۰۰ کیلومتر خط لوله گاز ۵۶ اینچی از عسلویه تا ایرانشهر را به پایان رسانده و با این حساب فقط ۲۵۰ کیلومتر خط لوله دیگر لازم است تا انتقال گاز ایران به پاکستان اجرایی شود. 

خشم آمریکاییها

همکاری ایران و پاکستان در زمینه گازی خشم مقامات آمریکایی را برانگیخته است و ایالات متحده بارها نگرانی خود را درباره پروژه چند میلیارد دلاری خط لوله صلح ابراز کرده است.

در همین رابطه "آلبرتو رودریگز" سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام آباد در اظهاراتی مداخله جویانه اظهار داشت: از برنامه های دولت پاکستان برای جبران کمبود انرژی خود حمایت می کنیم اما این موضوع بدان معنی نیست که پروژه خط لوله صلح را تایید کنیم.

آمریکا در حالی درباره خط لوله گاز ایران به پاکستان ابراز نگرانی می کند که این پروژه ۸ میلیارد دلاری میان تهران و اسلام آباد امضا شده است و تا سال ۲۰۱۴ اجرایی می شود.
https://taghribnews.com/vdcawynu.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی