تاریخ انتشار۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۷
کد مطلب : 184406
مرکز حقوقی مصری:

بحرین قوانین بین المللی را نقض می‌کند

مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در مصر ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را به منزله نقض آشکار قوانین بین المللی و قانون بحرین دانست .
بحرین قوانین بین المللی را نقض می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در مصر در بیانیه ای اعلام کرد که حق آزادی بیان، جنایت نیست که افراد بابت آن مجازات شوند.

این مرکز حقوقی، آزادی شیخ علی سلمان را خواستار شد و تاکید کرد: مساله ای که شیخ سلمان درارتباط با آن بازداشت و محاکمه شده است، مربوط به رای و عقیده است و او به دلیل بیان نظر و عقیده اش زندانی شده است و این اقدام مغایر با قوانین بین المللی و قانون بحرین است.

بر اساس این بیانیه، بازداشت موقت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق، به معنای امضای حکم مجازات قبل ازقرائت آن است و او زندانی سیاسی است و توجیه های بازداشت موقت برای او صدق نمی کند. همچنین ترس از فرار او وجود ندارد زیرا وی شهروندی است که وضعیت اقامتش مشخص است و ممنوع السفر کردن اولین اقدامی است که دادستانی درباره هر متهمی اتخاذ می کند.

مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در مصر از مسئولان بحرینی خواست که بعد از آزادی شیخ علی سلمان به موضوع وی فیصله دهند، زیرا انتقاد و آزادی بیان بر اساس قانون بحرین و قوانین بین المللی، حقی تضمین شده است.

این مرکز حقوقی خاطرنشان کرد، اقدام مسئولان بحرینی در بازداشت هر فرد و محاکمه وی به علت بیان عقایدش، مغایر با پیمان بین المللی در زمینه حمایت از حقوق مدنی و سیاسی است که در سال ۲۰۰۶ تصویب شد.

این مرکز مصری ضمن اعلام همبستگی کامل با شیخ علی سلمان و همه مدافعان حقوق بشر و افرادی که ممنوع السفر شده اند، از مسئولان بحرینی خواست تا از تعقیب امنیتی، حقوقی و قضایی مدافعان حقوق بشر اجتناب کنند و حقوق فعالان را که بر اساس توافقنامه های بین المللی تضمین شده است، تضمین کنند.
https://taghribnews.com/vdcawyn6i49nay1.k5k4.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی