تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 260104

اندونزی؛ همچنان در انتظار جبران خسارت قربانیان حوادث حج

وزیر امور مذهبی اندونزی اعلام کرد که دولت این کشور همچنان در انتظار انجام تعهد دولت عربستان سعودی برای جبران خسارت کشته شدگان و مصدومان حوادث حج سال گذشته است.
اندونزی؛ همچنان در انتظار جبران خسارت قربانیان حوادث حج
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه جاکارتا پست، "لقمان حکیم سیف الدین" وزیر امور مذهبی اندونزی امروز (سه شنبه) توضیح داد که دولت این کشور اسناد اداری را در رابطه با قربانیان فاجعه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به مقامات عربستان ارائه کرده است و همچنان منتظر جبران خسارت اتباع کشورش است.
 
وی گفت: اندونزی از دولت عربستان سعودی خواسته است غرامت قربانیان اندونزیایی را در اسرع وقت پرداخت کند، هر چند ریاض از جاکارتا خواسته است صبور باشد چون آنها بهانه کرده اند ترجیح می دهند خسارت به طور همزمان بین قربانیان تمام کشورها توزیع شود.
 
روزنامه "جاکارتا پست" روز جمعه نیز نوشت که قربانیان دو حادثه تلخ حج در سال گذشته احساس می کنند عربستان سعودی آنها را رها کرده است.
 
این روزنامه اندونزیایی نوشته بود: حدود یک سال ونیم پس از بدترین فجایع در تاریخ حج، عربستان سعودی هنوز تعهد خود را نسبت به قربانیان این دو فاجعه از جمله اندونزیایی های کشته و زخمی شده در سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در مکه و فاجعه منا انجام نداده است.
 
از اندونزی، کشوری با بیشترین جمعیت مسلمانان در جهان، سال گذشته 12 شهروند براثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و سهل انگاری مقام های عربستان سعودی کشته و 49 تن دیگر زخمی شدند.
 
پادشاه عربستان پس از این فاجعه قول داد یک میلیون ریال سعودی (حدود 266 هزار و 607 دلار) برای جبران خسارت هر قربانی که کشته شده و یا غیرفعال شده بپردازد و کسانی نیز که زخمی شده اند 500 هزار ریال (133 هزار و 303 دلار) خسارت دریافت کنند، اما به نوشته جاکارتا پست، قربانیان تاکنون هیچ خسارتی دریافت نکرده اند.
 
براثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در 20 شهریور سال گذشته 107 نفر از جمله 8 زائر ایرانی و 12 زائر اندونزیایی کشته و صدها نفر مجروح شدند.
 
فاجعه منا نیز دوم مهرماه سال گذشته در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcawwnuy49ni61.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی