تاریخ انتشار۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 210802
آیت الله اراکی در نشست شورای عالی مجمع در بیروت:

مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است، اظهار داشت: دشمنان اسلام زیادی می کنند تا اجازه ندهند امت اسلام به مسئله فلسطین و مقاومت بپردازد.
مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است
 به گزارش خبرنگار تقریب از بیروت، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب صبح روز پنج شنبه به وقت محلی طی سخنانی در یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع ضمن تشکر از حضور اعضا در این نشست، اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام تلاش می کنند که امت اسلامی را از هم بپاشند و مهمترین اقدام آنها در شرایط کنونی این است که نگذارند امت اسلامی نقش اصلی خود را ایفا کند.
 
وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام بویژه بعد از شروع بیداری اسلامی طی سال های اخیر تشدید شده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام با ایجاد توطئه های زیادی علیه امت اسلامی از جمله ایجاد تنش و درگیری میان امت اسلامی و ایجاد جنگ های داخلی تلاش کرده اند تا در صفوف مسلمین شکاف ایجاد کنند تا امت اسلامی به اهداف خود نرسد.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اهم فعالیت های مجمع جهانی تقریب طی سال های اخیر اظهار داشت: تأسیس اتحادیه علمای مقاومت یکی از اقدامات مهم مجمع طی سال های اخیر می باشد زیرا مقاومت و مسئله فلسطین نکته بسیار مهمی است که می تواند امت اسلامی را گرد هم بیاورد.
 
وی با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله محوری جهان اسلام است و مسئله فلسطین یکی از مسائلی است که اتفاق نظر همه جهان اسلام است، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز داریم که همه تلاش ها را در راه حمایت از مقاومت و فلسطین بسیج کنیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه تلاش دشمنان اسلام این است که اجازه ندهند امت اسلام به مسئله فلسطین و مقاومت بپردازد، اظهار داشت: بسیاری از توطئه هایی که دشمنان اسلام ایجاد می کنند به خاطر این است که امت اسلامی از مسئله فلسطین منحرف شوند و به مسئله فلسطین نپردازند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: راه اندازی اتحادیه علمای مقاومت بیشتر به خاطر توجه دادن جهان اسلام به مسئله فلسطین است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه اظهار داشت: تأسیس اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام، تأسیس اتحادیه دانشگاهیان جهان اسلام، ایجاد اتحادیه اصحاب رسانه جهان اسلام، راه اندازی اتحادیه بازرگان و تجار جهان اسلام، تأسیس اتحادیه جوانان و نخبگان تقریبی، راه اندازی مؤسسه خیر اسلامی، تأسیس کمیته مساعی الحمیدة و فعال سازی و گسترش فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی از دیگر اقدامات مجمع طی سال های اخیر بوده است.
 
آیت الله اراکی با اشاره به ضرورت راه اندازی مجامع تقریبی در کشور های مختلف اسلامی، اظهار داشت: ما نیاز داریم که مجامع محلی تقریبی با حضور علما و نخبگان محلی در کشور های مختلف نظیر پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و ...  راه اندازی شود.
 
 وی افزود: با برنامه ریزی کردیم که حدود 30 مجمع محلی تقریب در کشورهای مختلف اسلامی به زودی راه اندازی کنیم.
 
لازم به ذکر است، یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع صبح روز پنج شنبه با حضور اعضای این شورا در بیروت برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcawwnuu49n6a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی