تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 290903
//ویژه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها//(28)

برگزاری نشست فقه و رسانه در نمایشگاه مطبوعات/ حجت الاسلام بیگدلی:رسانه ها باید نسبت به سیاست گزاریهای استکبار حساس باشند

تنا - اختصاصی
نشست فقه و رسانه از طرف روزنامه "مستقل" در تالار گفتگوی شماره 2 بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها برگزار شد.
برگزاری نشست فقه و رسانه در نمایشگاه مطبوعات/ حجت الاسلام بیگدلی:رسانه ها باید نسبت به سیاست گزاریهای استکبار حساس باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "رحمت الله بیگدلی" استاد حوزه و دانشگاه در این نشست کارکردهای رسانه را برشمرد.

وی  با اشاره به اینکه سیاستهای استکبار برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی پیچیده است،تأکید کرد: رسانه ها باید نسبت به سیاست گزاریهای استکبار حساس باشند و در مورد آن افشا گری کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به شرایط مسؤولیت در فقه اسلامی اشاره کرد و گفت: در فقه اسلامی داشتن دو شرط عدالت و تخصص و مهارت برای به دست گرفتن هر پستی الزامی است و هر مسؤولی که یکی از این دو شرط را نداشته باشد، شایستگی قرار گرفتن در آن مسند را ندارد.

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: هر مسؤولی که تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد و در عین حال مسؤولیتی را بپذیرد، خائن به خدا، رسول خدا(ص) و همه مسلمین است.

وی با بیان این مطلب افزود: رسانه ها موظفند نسبت به مسؤولان نالایق افشاگری کنند، تا مقامات بالا به  خود اجازه ندهند، افراد نالایق را به کار گیرند.

بیگدلی افزود: البته افشاگری مستلزم دو نکته است که هر دو از نظر اسلام حرام است، و آن غیبت کردن و  بردن آبروی مؤمن است، مگر اینکه تزاحم پیدا کند با مسأله ای که بالاتر است و آن، مصلحت نظام و مردم است که در آن صورت، افشاگری نه تنها جایز بلکه واجب می باشد.

وی اشاره کرد که بین مصلحت مردم و جامعه اسلامی و آبروی اشخاص و محافل، مصحلت مردم بالاتر است و حضرت امام(ره) و فقهای بزرگ بر آن اتفاق نظر دارند.

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد فساد در جامعه فراگیر شود، دیگر نه نظامی به نام نظام اسلامی بقا دارد و نه مسلمان امکان بقا دارد.  

تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdcawwnue49noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی