تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : 182804
نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با دبیر کل مجمع جهانی تقریب:

آیت الله اراکی: تلاش در جهت همدلی و اخوت میان مذاهب اسلامی منطبق بر سیره ائمه اطهار و بزرگان دین است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه دوشنبه پس از ورود به زاهدان مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
آیت الله اراکی: تلاش در جهت همدلی و اخوت میان مذاهب اسلامی منطبق بر سیره ائمه اطهار و بزرگان دین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، آیت الله محسن اراکی که به منظور شرکت در بیست و ششمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان به این شهر سفر کرده است در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امروز جهان اسلام به شدت نیازمند همدلی و وحدت مسلمانان است و هر نوع سخن و موضع گیری که موجب ایجاد اختلاف میان مسلمانان شود از نگاه شرع مقدس اسلام و عقل سلیم پذیرفته نیست.

وی افزود: مدارا با پیروان سایر مذاهب اسلامی و تلاش در جهت همدلی و اخوت منطبق بر سیره ائمه اطهار و بزرگان دین است و امروز دنیا تشنه این نگرش برخاسته از فرهنگ اهل بیت پیامبر مکرم اسلام(ص) می باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نگاه مثبت رهبر فرزانه انقلاب به مقوله وحدت خاطر نشان کرد: رفتار و عملکرد رهبر معظم انقلاب در عمل به سیره اهل بیت (ع) و رعایت وحدت اسلامی و تاکید ایشان مبنی بر پرهیز از تفرقه و تشتت در جامعه اسلامی باید برای همگان الگو قرار گیرد.

وی برگزاری همایشها و نشست میان علمای فریقین را که موجب شناخت دقیق تر و بهتر آنان از یکدیگر می شود و محبت و اخوت میان شیعه و سنی را تقویت می بخشد، مایه خیر و برکت برای امت اسلام دانست.

آیت الله اراکی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام برای به زانو درآوردن بیداری اسلامی و ایجاد مانع در راه پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی در ابعاد گوناگون، بر مساله تفرقه افکنی و ضربه زدن به وحدت اسلامی تمرکز کرده اند که این مساله می طلبد همگان در برابر شیطنتهای دشمنان بیش از پیش هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز ضمن قدردانی از سفر آیت الله اراکی به زاهدان جهت شرکت در همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی، از تلاشهای مجمع تقریب در ایجاد همبستگی بین امت اسلامی تقدیر کرد.

آیت الله سلیمانی افزود: رفتار مبتنی بر وحدت و اخوت در تعامل میان جمهوری اسلامی و سایر بلاد اسلامی بسیار تاثیرگذار است و این نوع رفتار برگرفته از فرهنگ غنی اهل بیت (ع) و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: هر چقدر مسلمانان شیعه و سنی در تعامل با یکدیگر مراعات وحدت و اخوت اسلامی را داشته باشند زمینه برای تفرقه افکنی و شیطنت دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین کمتر می شود.

به گزارش تقریب، بیست و ششمین همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی از روز سه شنبه بیست و هشتم بهمن ماه در زاهدان با حضور علمای شیعه و اهل سنت هشت استان کشور آغاز به کار می کند و تا پنجشنبه به مدت سه روز برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdcawun6y49naa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی