تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 172102
شخصیت های سیاسی-مذهبی پاکستان:

محرم ماه وحدت امت اسلامی است

شخصیت های سیاسی – مذهبی واهل سنت پاکستان معتقدند که ماه محرم، ماه تحکیم وحدت در میان امت اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فرید احمد پاراچا" معاون دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محرم ماه تحکیم وحدت در میان امت اسلامی است و ماهی است که همه مسلمانان جهان را به وحدت حول مشترکات فرا می خواند.

پاراچا که از شخصیت های سیاسی-مذهبی شناخته شده پاکستان است و تا کنون سه دوره نماینده مجلس این کشور بوده است، گفت: دولت پاکستان باید ترتیبی اتخاذ کند تا علمای دینی مسلمان با تشکیل جلسات و نشست های متعدد در سطح ملی، به بیان و تشریح اهمیت ماه محرم برای مسلمانان بپردازند.

وی گفت: دولت در این زمینه می تواند از ظرفیت خدمات و دانش علمای مسلمان وابسته به تمام مکتب های فکری اسلامی بهره مند شود.

معاون دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان همچنین گفت که تمام رسانه های پاکستان اعم از دولتی و خصوصی می توانند نقشی ارزنده در متحد کردن جامعه پاکستان تحت لوای محرم ایفا کنند و ماه محرم، علاوه بر نقش وحدت آفرین آن در میان امت اسلامی جهان، می تواند عاملی برای تقویت وحدت در میان جامعه مسلمان پاکستان باشد.

وی از رسانه های کشورش خواست تا درایام ماه محرم، از پرداختن به مسایلی که می تواند سبب ایجاد تنش ها و حساسیت ها بیهوده شود، خودداری کنند و از این طریق، به حفظ آرامش و وحدت در کشور کمک کنند.

ضرورت هوشیاری در مقابل توطئه صهیونیست ها در ماه محرم
"صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر" رییس حزب جمعیت علمای پاکستان نیز، برضرورت هوشیاری مسلمانان و به ویژه مردم کشورش در مقابل توطئه های صهیونیست ها در طول ایام ماه محرم تاکید کرد.

محمد زبیر که از شخصیت های برجسته دینی-سیاسی پاکستان محسوب می شود و عضویت در مجلس این کشور را در سال های اخیر تجربه کرده ، معتقد است که ماه محرم برای تمام مسلمانان بسیار قابل احترام است و بخشی از مهمترین مقطع تاریخ اسلام، در این ماه رقم خورد.

وی ماه محرم را "ماه عزیز" برای تمام مسلمانان دانست و گفت: وظیفه هر فرد مسلمانی است که حرمت این ماه عزیز را حفظ کند.

رییس حزب جمعیت علمای پاکستان، شهادت امام حسین (ع) را مهم ترین بخش و نقط عطف تاریخ اسلام دانست و گفت: مسلمانان باید روح اسلام را که حضرت امام حسین (ع) بر آن تاکید داشت و آن را پیش پای پیروان دین اسلام گذاشت، مسیر حرکت خود قرار دهند.

زیبر همچنین از همه مردم و شخصیت ها و رسانه های پاکستان خواست تا در طول ایام ماه محرم، حفظ آرامش و امنیت کشور را مدنظر داشته باشند و از بیان و طرح هرگونه موضوعی که ممکن است موجب رنجش مردم مسلمان پاکستان شود، خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، احتمالا روز دوشنبه آینده مصادف با نخستین روز ماه محرم در پاکستان خواهد بود.

همه ساله و همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در پاکستان، آیین های نوحه سرایی، سینه زنی، زنجیر زنی و سوگواری از سوی شیعیان پاکستان در تمام مناطق این کشور برگزار می شود.

مسلمانان اهل سنت این کشور نیز احترام زیادی به ماه محرم قایل هستند و ضمن همکاری برای تامین امنیت و آسایش عزاداران امام حسین (ع) در این کشور و ارایه خدمات گوناگون به آنان، به احترام این ماه و همچنین ماه صفر، معمولا مراسم های جشن و عروسی در این دو ماه برگزار نمی کنند.

همچنین شبکه های تلویزیونی این کشور به ویژه در دهه اول ماه محرم، با قطع برنامه های شاد، اقدام به پخش برنامه های مربوط به آیین های سوگواری و نوحه سرایی در این کشور می کنند.

علاوه بر این ، نخست وزیر و رییس جمهوری پاکستان نیز پیام های جداگانه ای با مضمون احترام به ماه محرم در این ماه صادر می کنند.
https://taghribnews.com/vdcawun6u49n061.k5k4.html
مرجع : irna
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی