تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 295403
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

خیرالمرسلین محمد امین (ص) بزرگترین رهبر و بهترین الگو برای زندگی مسلمین است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با اعلام اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بهترین اسوه، الگو و رهبر برای مسلمانان است، امت اسلامی را به تبعیت کامل از سیره و مشی آن حضرت توصیه کردند.
خیرالمرسلین محمد امین (ص) بزرگترین رهبر و بهترین الگو برای زندگی مسلمین است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه موقت بناور، گفت: انسان در زندگی به یک نمونه و الگو نیاز دارد تا در اخلاق و رفتار مانند آن باشد و قرآن کریم شخصیت عظیم پیامبر اسلام (ص) را به عنوان بهترین الگو برای ما معرفی می نماید.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور با تلاوت آیه 107 سوره مبارکه انبیاء«و ما ارسناک الا رحمة للعالمین» و آیه 21 سوره مبارکه احزاب «لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه»، اظهار کرد: متاسفانه در این زمان عده ای از مسلمانان، الگوی خود در زندگی را فراموش کرده و در برخی امور زندگی از کفار تبعیت می کنند.

به گفته وی؛ در حالی که خود غیر مسلمانان اقرار می کنند که محمد بن عبدالله (ص) تنها شخصیتی است که لیاقت تقلید و پیروی را دارد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت نور بناور با بیان اینکه خداوند پیامبر اکرم (ص) را نه تنها برای مسلمانان؛ بلکه برای تمام جامعه بشریت به عنوان رحمت مبعوث کرده است، تصریح کرد: «جرج برنارد شاو» نویسنده بزرگ انگلیسی می گوید:اگر رهبریت اروپا در زمان جنگ جهانی دوم به دست شخصی همانند محمد بود اروپا هرگز متحمل ضرر نمی‌ شد.

وی، افزود: «ویلز» مورخ انگلیسی می گوید: قرن ششم میلادی زمانه ای بود که ظلم و تاریکی به اوج خود رسید تا اینکه رهبر مسلمانان محمد ظهور کرد و شروع به اصلاح انسانیت نمود و آن سیاهی ها را از جامعه بشریت محو نمود.

 به گفته وی؛ دنیای مسیحیت با وجود ایمان نیاوردن به پیامبر اکرم (ص) تا این اندازه به اخلاق و خصوصیات آن حضرت آگاه بوده و از آن الگو گرفته و باور داشتند.

 آخوند حنفی، خاطر نشان کرد: بر مسلمانان لازم است که در پی سنت های پیامبر اسلام (ص) و تبعیت از سیره آن تلاش کرده و قلب هایشان را با محبت آن حضرت منور سازند.

امت اسلامی الگوی مناسبی برای جهانیان باشند

امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: همانگونه که نبی مکرم اسلام (ص) الگوی مسلمانان است، امت اسلامی نیز الگوی همه انسان های جهان باشند.

«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش، اظهار کرد: مسلمین با تبعیت از اخلاق و رفتار رسول اکرم (ص) و دوری از دودستگی و اختلاف، سرچشمه ظهور متفکران، اندیشمندان و فرهیختگان با برخورداری از بهترین فکرها و استعدادها باشند.

به گفته وی؛ هدایت از آن خداوند است؛ ولی انسان ها باید با پیروی از قرآن و سنت رسول اکرم (ص) زمینه هدایت و رستگاری را فراهم کنند.

شناخت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نخستین وظیفه عاشقان آن حضرت است

امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: کسانی که ادعای محبت رسول الله (ص) را دارند نخست باید با شناخت صحیح از سیره و روش ایشان، تبعیت کامل خود را نشان دهند.

«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: محبان آن حضرت اگر ایشان را به خوبی نشناسند ممکن است به مسیر گمراه و اشتباه کشانده شوند.

به گفته وی؛ ارادت به آن بزرگوار صادق باشد، در حد شعار نباشد با پیروی از راه و روش ایشان این محبت صادق تحقق می یابد.

خیرالمرسلین (ص) الگوی واقعی مسلمانان است

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: بهترین الگو و اسوه برای مسلمانان رسول اکرم (ص) است.

«آخوند عبدالرحمان پقه» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: بدون شک ایشان در همه عرصه های زندگی، بهترین سرمشق برای امت اسلامی و همه انسان ها است.

به گفته وی؛ اگر والدین عبادات و دستورات خداوند را در موعد مقرر به خوبی ادا کنند و با الگو دانستن بزرگان اسلام، خیرخواهی برای فرزندان و جامعه را طلب کنند، بالتبع فرزندان نیز اعمال صالحه پدر و مادر را نظاره گر هستند و با الگو قرار دادن آنها راه و سیره اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

تجلیل و تعظیم خاتم الانبیاء (ص) از شعائر الهی است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: تعظیم، تکریم و تجلیل از اخلاق حسنه و فاضله و زحمات فراوانی که رسول اکرم (ص) برای گسترش دین مبین کشید در کشورهای اسلامی ضروری است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: پیامبر بزرگ اسلام (ص) که برای رحمت انسان ها فرستاده شد و عظمتش  به ثریا رسید امتش و انسانیت مدیون اوست و حتی جبرئیل از فضل او بهره مند شد.

به گفته وی؛ بزرگداشت ولادت رحمت للعالمین (ص) با انجام مراسمات خاصی در بلاد مختلف اسلامی همراه است و پیروان صدیقش از انجام هر کاری که شان و منزلت ایشان را بالا ببرد دریغ نکنند.

رسول مکرم اسلام (ص) همواره خیرخواه انسان ها بود

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: نبی گرامی اسلام (ص) برای هدایت انسان ها آنقدر حریص بود که برای تحقق آن متحمل زحمات فراوانی شدند.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) با رحمت بی پایان خود برای مومنین انسانی رئوف بود اگر اینگونه نبود کسی اطرافش باقی نمی ماند.

به گفته وی؛ آن الگوی بزرگ، همه انسان ها را دوست داشت به همین خاطر اظهار مودت به ایشان برای همگان لازم است.

مولود خوانی رسول اکرم (ص) نشانه عشق و علاقه به ایشان است

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: برگزاری مراسمات مولود خوانی برای رسول اکرم (ص)،عشق و علاقه وافر مسلمین را به ایشان نشان می دهد.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه، اظهار کرد: به برکت مولود خوانی ایشان وحدت، همدلی و انسجام بین امت اسلامی ایجاد می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcawmnue49noy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی