تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 235201

ادامه کشتار ایزدیها

بازرسان سازمان ملل اعلام کردند که گروه تروریستی داعش همچنان به نسل کشی اقلیت ایزدی در عراق و سوریه ادامه می دهد.
ادامه کشتار ایزدیها
 پائولو پینهیرو رئیس کمیته تحقیقات بین المللی درباره جنگ سوریه وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی با بیان اینکه نسل کشی (ایزدی ها) همچنان ادامه دارد، افزود: عناصر داعش هر زن و کودک یا مرد ایزدی را که اسیر می کنند؛ در معرض فجیع ترین جنایات و شکنجه ها قرار می دهند.
ایزیدیها – که اقلیت کرد زبان هستند – در اطراف کوه سنجار در شمال عراق زندگی می کنند.
عناصر گروه تروریستی داعش در سال 2014 میلادی با ارتکاب جنایت علیه ایزدیهای سنجار، دهها هزار نفر از آنها را مجبور به فرار کردند و هزاران زن و دختر ایزدی را به اسارات گرفتند.
سازمان ملل سال گذشته هم نسبت به نسل کشی ایزدی ها توسط گروه تروریستی داعش هشدار داده بود اما گزارش کمیته تحقیقات بین المللی درباره سوریه با عنوان "آمدند تا ویران کنند: جنایات داعش علیه ایزدی ها" – که دیروز پنج شنبه منتشر شد، جدیدترین گزارش در این زمینه بود.
سایت شبکه "بی بی سی" با بیان این مطلب افزود: بازرسان حقوق بشر سازمان ملل در این گزارش با افرادی که از اسارات داعش نجات پیدا کردند، مصاحبه کرده و در نهایت به این نتیجه رسیدند که این گروه تروریستی قصد دارد تا با کشتار و بهره کشی جنسی و شکنجه و .. این اقلیت را به کلی نابود کند.
در این گزارش آمده است: تروریستهای داعش اسرای ایزدی را در شرایطی نگهداری می کنند که در نهایت به مرگ تدریجی آنها منجر می شود. آنها کودکان ایزدی را از خانواده هایشان جدا کرده و به میان عناصر خود می برند تا به این ترتیب آنها را از اعتقادات و شعائر دینی ایزدی جدا کنند.
عناصر داعش همچنین مردان و پسران بالای 12 سال را از خانواده ها جدا می کنند و هر کدام را که حاضر به پذیرش اسلام نیستند، می کشند. آنها هزاران زن و دختر حتی دختران خردسال را در بازار بردگان به عنوان کنیز می فروشند.
در این گزارش آمده است: حدود 3200 زن و کودک ایزدی هنوز اسیر داعش هستند که اغلب آنها ایزدی های سوریه هستند. تروریستها از زنان به عنوان برده های جنسی استفاده می کند و کودکان را به عنوان عناصر مسلح جذب کرده و به آنها آموزش نظامی می دهند.
یک بازرس سازمان ملل روز پنجشنبه گفت: در تحقیقات سازمان ملل درباره نسل کشی ایزیدیها در سوریه و عراق اطلاعات مفصلی درباره جنایاتی که تروریستهای داعش و دیگر گروههای تروریستی مرتکب شده اند، وجود دارد.
یکی از اعضای کمیته تحقیقات بین المللی درباره جنگ سوریه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما اطلاعات دقیق و مفصلی درباره محل و نوع جنایات و اسامی مجرمان داریم.
وی افزود یک تیم شروع به تبادل اطلاعات با کشورهایی کرده است که تروریستهای خارجی را محاکمه می کنند.
https://taghribnews.com/vdcawmnu649neu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی