تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 203602

بازگشت هزاران خانواده عراقی به دیالی/داعش 112 عضو خود را اعدام کرد

حدود 9 هزار خانواده عراقی در پی بهبود اوضاع امنیتی استان دیاله که زمانی در اشغال گروه تروریستی داعش بود، به خانه‌های خود بازگشته‌اند.
بازگشت هزاران خانواده عراقی به دیالی/داعش 112 عضو خود را اعدام کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جاسم محمد" وزیر مهاجرت عراق  امرورز اعلام کرد که 8 هزار و 743 خانواده عراقی که به دلیل بحران امنیتی شهر خود را ترک کرده بودند، به خانه‌های خود در استان دیاله بازگشتند.

جاسم محمد و "سلیم الجبوری" رئیس مجلس عراق برای بررسی وضعیت بازگشت خانواده‌های پناهنده در بخش خانقین با مقامات دولتی منطقه وعشایر دیدار کردند.

وزیر مهاجرت عراق در این دیدار بر همکاری عشایر و قبایل عراقی با نیروهای امنیتی برای تحقیق امنیت منطقه تاکید کرد.

در دسامبر گذشته صدها خانواده عراقی برای فرار از حملات گروه‌های تکفیری، مجبور به تخلیه خانه‌های خود در مناطق السعدیه، جلولاء و المقدادیه در استان دیاله شده بودند.

خبر دیگر اینکه داعش 112 تن از عناصر خود را به اتهام توطئه چینی علیه ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی و به دست گرفتن زمام امور در نینوا در شهر موصل اعدام کرد. این افراد همچنین در نظر داشتند در شهر رقه در سوریه علیه گروه داعش اعلام جنگ کنند.

"سعید مموزینی"سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: این عده در ساختمان زندان قدیم شهر موصل اعدام شدند و در میان آنها 18 تروریست‌ برجسته این گروه تکفیری نیز به چشم می‌خورد.
 
https://taghribnews.com/vdcawenuu49nwi1.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی