تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 213007
نخست وزير سابق فرانسه ؛

ایران يکي از عناصر کليدي مبارزه با داعش درمنطقه است/ اروپا باید تحریم های ضد روسیه را لغو کند

فرانسوا فيون با اعلام حمايت از تمديد حملات هوايي فرانسه ضد داعش در سوريه مشارکت ايران را در مذاکرات مبارزه با داعش خواستار شد.
ایران يکي از عناصر کليدي مبارزه با داعش درمنطقه است/ اروپا باید تحریم های ضد روسیه را لغو کند

به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) فرانسوا فيون که به نمايندگي از طرف جمهوريخواهان مجمع ملي فرانسه سخنراني مي کرد، گفت: ايران باید در گفتگوهاي مربوط به مبارزه با داعش مشارکت داده شود. 

نخست وزير سابق فرانسه تصريح کرد:" چه بخواهيم چه نخواهيم، نفوذ ايران در منطقه و حضور نيروهاي ويژه اين کشور ( در جبهه مبارزه با داعش ) اين کشور را به يکي از عناصر کليدي مبارزه با داعش تبديل کرده است."

فرانسوا فيون خاطر نشان کرد:" براي مبارزه با داعش و شکست اين گروه برقراري تماس با مقامات سوريه اجتناب ناپذير است و در اولين گام لازم است که يک کاردار به دمشق اعزام کنيم. "

فيون ادامه داد:" چگونه مي توانيم در حالي که هيچ گونه تبادل اطلاعات با رژيم دمشق نداريم، با گروه مسلحي مثل داعش که پناهگاهها ، مواضع و مراکز تصميم گيري‌اش در خاک سوريه قرار دارد مبارزه کنيم و تصميمات سياسي لازم را در اين باره اتخاذ کنيم؟"

نخست وزير سابق فرانسه همچنين در سخنراني خود در حضور نمايندگان کشورش لغو تحريمهايي را که اتحاديه اروپا در رابطه با بحران اوکراين بر ضد روسيه اعمال کرده است، خواستار شد. فيون خاطر نشان کرد:" آيا مي توانيم شانه به شانه روسها با داعش در سوريه بجنگيم در حالي که اتحاديه اروپا تحريمهاي شديدي ضد اين کشور تصويب کرده است؟
پاسخ منفي است. فرانسه بايد به مسئوليتهاي خود در اين زمينه عمل کند و در نشست آتي شوراي اروپا خواستار آن شود که تحريمهاي وضع شده بر ضد روسيه لغو گردد."

نمايندگان مجمع ملي فرانسه چهارشنبه به اتفاق آرا با تمديد عمليات هوايي اين کشور بر ضد مواضع گروه تروريستي داعش در سوريه به منظور نابودي کامل اين گروه موافقت کردند. 

عمليات هوايي فرانسه بر ضد داعش در سوريه اوايل سپتامبر به دستور فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه آغاز شد و از اواسط نوامبر در پي حملات خونين افراط گرايان در پاريس تشديد شد.

نمايندگان مجمع ملي فرانسه با پانصد و پانزده راي موافق در برابر چهار راي مخالف و ده راي ممتنع با تمديد عمليات هوايي فرانسه بر ضد داعش در سوريه موافقت کردند. زماني که مداخله نظامي فرانسه در يک مناقشه خارج از اين کشور بيشتر از چهار ماه طول بکشد، تمديد آن به موافقت نمايندگان پارلمان نياز دارد.

راي گيري در مجمع ملي فرانسه براي تمديد حملات هوايي فرانسه بر ضد داعش در سوريه در حالي برگزار شد که فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه تلاشهاي ديپلماتيک زيادي را براي تشکيل يک ائتلاف بزرگ ضدداعش در اروپا آغاز کرده است.
دولت فرانسه پانزدهم سپتامبر به مجمع ملي اطلاع داد که تصميم گرفته است نيروي هوايي کشور را بر ضد داعش در سوريه وارد عمل کند اما تمديد اين ماموريت فراتر از چهار ماه به چراغ سبز نمايندگان نياز دارد.

 
https://taghribnews.com/vdcawenu049n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی