تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 173507
حجت لاسلام یونسی با حضور در غرفه تقریب:

گروههای تکفیری علیه اسلام اعلام جنگ کرده اند/وضعیت تقریب در ایران ایده آل است/مجمع جهانی تقریب تاکنون موفق عمل کرده است

تنا – اختصاصی
دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه عزم مقامات جمهوری اسلامی ایران این است که تقریب در جهان اسلام اتفاق بیافتند، اظهار داشت: وضعیت وحدت و تقریب در ایران نسبت به سایر کشور های اسلامی بسیار ایده آل است.
گروههای تکفیری علیه اسلام اعلام جنگ کرده اند/وضعیت تقریب در ایران ایده آل است/مجمع جهانی تقریب تاکنون موفق عمل کرده است
حجت الاسلام  "علی یونسی" دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها پیرامون پیدایش تکفیر به خبرنگار تقریب گفت: تکفیر یک بدعتی در جهان اسلام است که در همان سده اول اسلام توسط منافقین وارد اسلام شد و خوارج هم در به وجود آمدن آن بسیار مؤثر بودند که متأسفانه به مرور زمان تبدیل به یک رویه در دنیای اسلام شد که هر جا تکفیر به وجود آمد خشونت و جنگ نیز به دنبال آن آمد.

وی با بیان اینکه تکفیر یک عمل غیر اسلامی و بر خلاف سنت پیامبر و اصول مسلم اسلام است، اظهار داشت: کسی که شهادتین را می گوید و اصول مسلم اسلام را قبول دارد نباید به خاطر نظر خاص یا اختلاف نظری که دارد آنرا متهم به کفر نمود.

حجت الاسلام یونسی با بیان ینکه گروههای تکفیری همه فرقه های اسلامی را تکفیر می کنند و یک اعلام جنگ علیه اسلام کرده اند، اظهار داشت: گروههای تکفیری که داعش نمونه ای از آن است یک اعلام جنگ علیه اهل سنت و شیعه کرده اند و به دلیل ماهیت خشنی که دارند افراد منحرف که به دنبال خشونت هستند به آنها گرایش پیدا می کنند و متأسفانه غربی ها برای کنترل انقلاب اسلامی به این گروهها میدان داده اند و به آنها کمک می کنند.

وی اظهار داشت: برای علاج این مشکل تنها راه حل، بازگشت به اسلام اصیل با کار فرهنگی است و کار فرهنگی نیز بر دوش علما است علمای جهان اسلام چه شیعه و چه سنی باید مسلمین را از این انحراف بازدارند و مردم را آگاه کنند که دشمن اصلی ما اسرائیل و آمریکا و همین گروههای تکفیری هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پیرامون نقش رسانه های دلسوز جهان اسلام برای مقابله با تفکر تکفیری گفت: رسانه ها در این زمینه باید به درستی اطلاع رسانی کنند ابتدا باید چهره خشن و ماهیت حقیقی این گروهها را به مردم معرفی کنند و دوم اینکه چهره رحمانی و زیبایی های اسلام را به جهانیان عرضه نمایند تا به جای اسلام آمریکایی و خشن، اسلام رحمانی به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام یونسی درباره وضعیت وحدت و تقریب در ایران گفت: وضعیت وحدت و تقریب در ایران نسبت به سایر کشور های اسلامی بسیار ایده آل است ولی باید تلاش کنیم تا بهانه ها را از دیگران بگیریم انتظارات کوچکی وجود دارد که باید انتظارات را به مرور زمان براورده کنیم .

وی با بیان اینکه عزم مقامات جمهوری اسلامی ایران این است که تقریب در جهان اسلام اتفاق بیافتند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و سایر مقامات جمهوری اسلامی به تقریب اعتقاد ویژه دارند و اکنون جمهوری اسلامی ایران برای تقریب هزینه های زیادی می پردازد و دفاع جمهوری اسلامی از فلسطین در این راستا است.

حجت الاسلام یونسی همچنین گفت: مردم ایران هم خوشبختانه تقریبی فکر می کنند و حتی از مسئولین هم تقریبی تر هستند، البته در این بین برخی گروههای سنی ستیز و شیعه ستیز وجود دارند که بیشترشان از دشمنان ایران دستور می گیرند بنابراین این گروهها یا مزدورند و یا جاعل.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب یک نهادی است که تاکنون موفق عمل کرده است که هر ساله با برگزاری کنفرانس وحدت جلوه ای از وحدت را در ایران و جهان اسلام به نمایش در می آورد و نهادی است که عملا پیام و فریاد جمهوری اسلامی که پیام وحدت است را به جهانیان نشان می دهد.
https://taghribnews.com/vdcawen6049n0m1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی