تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 211504
امیرعبداللهیان دربیروت؛

انتفاضه سوم فلسطین جدی است/ صهیونیست ها منتظر روزهای سخت باشند

« حسین امیرعبداللهیان » معاون عربی و آفریقایی وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به این که « انتفاضه سوم فلسطین جدی است»، به صهیونیست ها هشدار داد که اگر رفتار خود را عوض نکنند باید منتظر روزها و هفته های سخت و بد باشند.
انتفاضه سوم فلسطین جدی است/ صهیونیست ها منتظر روزهای سخت باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) امیر عبداللهیان که اوایل بامداد چهارشنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد، ظهر روز چهارشنبه با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و گفت وگو کرد
وی بعداز این دیدار در کنفرانسی خبری اظهارداشت: تهران از نقش مردم ، ارتش، حکومت و رییس جمهوری قانونی سوریه آقای بشار اسد در مبارزه موفق با تروریسم در این کشور قدردانی می کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید به این که « تهران به حمایت قوی خود از سوریه ادامه خواهد داد»، اظهارداشت: معتقدیم راهکار حل بحران در سوریه صرفا سیاسی است.
وی با تاکید به این که در نشست وین نباید به جای ملت سوریه در باره سرنوشت و آینده این ملت و کشور سوریه تصمیم گرفته شود، اظهارداشت: نشست وین باید فضایی مناسب و مقدمات ضروری را فراهم کند تا ملت سوریه بتواند با ابراز رای و نظر خود در باره حال و آینده اش تصمیم بگیرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: همچنین معتقدیم که یمن برنده نظامی نخواهد داشت و هر راهکاری در یمن صرفا سیاسی و بر مبنای گفت وگوهای همه طرف های یمنی نتیجه بخش خواهد بود.
وی تصریح کرد: در دیدار با آقای نبیه بری در خصوص تکمیل روند سیاسی در لبنان و تسریع در انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان گفت وگوهایی سازنده ، مفید و مثبتی انجام دادیم.

معاون وزیرامور خارجه ایران با بیان این که « امنیت و ثبات لبنان مورد تاکید جدی جمهوری اسلامی ایران است»، گفت: تهران از تکمیل روند سیاسی در لبنان و انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور براساس رای و نظر لبنانی ها حمایت می کند.
لبنان 536 روز است که رییس جمهوری ندارد.
امیرعبداللهیان که به اتفاق حمیدرضا دهقانی رییس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه به لبنان سفر کرده است در فرودگاه بین المللی بیروت مورد استقبال محمد صادق فضلی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان قرار گرفت.
محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می برد.

معاون وزیر امور خارجه ایران قبل از سفر به لبنان در مسکو با « میخاییل بوگدانف» همتای خود و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت وگو کرد.
امیرعبداللهیان در مسکو با بوگدانوف تحولات سوریه و برنامه نشست چند جانبه هفته آینده وین ( وین 2) برای حل بحران این کشور را بررسی و بر ادامه همگرایی های دو جانبه در باره سیاست های منطقه ای تاکید کردند.
وی آخرین بار دهم شهریور ماه گذشته به لبنان سفر کرده است.
https://taghribnews.com/vdcaw6nuy49n6m1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی