تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 251906
امام جمعه اهل سنت گمیشان (استان گلستان):

پیامبر اسلام (ص) کامل ترین و متعالی ترین الگوی عملی مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت گمیشان، گفت: وجود مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) کامل ترین و متعالی ترین الگوی عملی برای همه مسلمانان است.
پیامبر اسلام (ص) کامل ترین و متعالی ترین الگوی عملی مسلمانان است
«آخوند بهرام گلدی نبوی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، افزود: تمامی رفتارها و سکنات رسول اکرم (ص) بر مبنای ویژگی های فطری و خداخواهانه انسان ها است و به نوعی برای همه انسان ها فارغ از نوع مذهب و اعتقادات آنها الگوی همیشگی است.

به گفته وی؛ ویژگی های نبی مکرم اسلام (ص) مختص زمان خاصی نیست؛ بلکه در تمامی زمان ها و مکان ها الگوی کاملی برای تمام بشریت می باشند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه نعمانیه گمیش تپه با بیان اینکه وجود مبارک خاتم الانبیاء (ص) كانونی برای استخراج وظایف امت اسلامی است، گفت: پيامبران الهی به طور كلی در اجرای اوامر الهی سبك مخصوص به خود دارند و در عین حال هر كدام از آنان راه و روش ویژه ای برای دعوت مردم به حق را دنبال کرده اند.

وی، ادامه داد: خاتم المرسلین (ص) نیز رفتار و سبكی مخصوص به خويش داشتند، همانگونه که در همان حال اسلام را تبليغ می كردند يك رهبر سياسی برای جامعه‌ خويش هم بودند، بعد از مهاجرت به شهر مدینه، خود رهبر جامعه بودند در همان حال قاضی بودند و مانند تمام مردم ديگر زندگی خانوادگی داشتند.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با یادآوری اینکه ساده زیستی از اصولی است که در زندگی پيامبر اسلام (ص) نمود عینی داشت، گفت: پيامبر بزرگوار اسلام (ص) در تمام خصوصيات از جمله غذا خوردن، لباس پوشيدن و معاشرت‌ها از اصل سادگی و سبك بودن استفاده مي كردند و روش اسراف و تبذیر را در زندگی نمی پسنديدند.

وی، افزود: ساده زیستن یکی از رموز موفقیت و تعالی بزرگان دین برای رهایی از هر گونه قید و شرطی در زندگی فردی و اجتماعی است.
https://taghribnews.com/vdcaw6nui49nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی