تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 191002

تجاوز عربستان سعودی به یمن ناشی از بی تقوایی و سوءمدیریت است/ ترس عربستان از امت شیعی عراق، سوریه و بحرین است اینها از اسلام اصیل می ترسند

تنا- اختصاصی
عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی : عربستان سعودی با حمله به یمن نشان داد تقوای اسلامی ندارد. حمله این کشور به تداعی کننده حمله اسرائیل به غزه است و شکی نیست که آمریکا و اسرائیل و استکبار، به این علت که مسلمانان به جان هم افتاده اند، جشن می گیرند.
تجاوز عربستان سعودی به یمن ناشی از بی تقوایی و سوءمدیریت است/ ترس عربستان از امت شیعی عراق، سوریه و بحرین است اینها از اسلام اصیل می ترسند

مولوی نذیر احمد سلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تقریب (تنا) تجاوز عربستان به یمن را ناشی از بی تقوایی و سوء مدیریت سران این کشور ارزیابی کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که عربستان سعودی در وهله اول از خودش می ترسد، زیرا عملکردش در تایید ژنرالهای وابسته به آمریکا اسرائیل نشان داد با حاکمیت اسلام برگرفته از قرآن و تشکیل امت واحده اسلامی مخالف است .

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی که درمحل خبرگزاری تقریب به سوالات پاسخ می گفت افزود: دولت عربستان سعودی با حمله به یمن نشان داد از اینکه مهارش در دست قرآن و اسلام باشد ناراضی است.

وی افزود: اگر قرار باشد مقامات عربستان مطابق قرآن و اسلام عمل کنند، باید جلوی خیلی انحرافاتشان گرفته شود و بنابر این چون منافع را درخطر می بینند از اسلام اصیل می ترسند.

مولوی نذیر احمد سلامی گفت عربستان ادعا می کند که منشأ حرکتش درسرکوب یمن ترس از ایران و اندیشه شیعی دانست.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که ایران هیچ گاه قصد کشورگشایی ندارد گفت: امام خمینی(ره) هم بارها فرمودند که صدور انقلاب به این معنا نیست که ما مرزهای کشورهای اسلام را از میان برداریم و خود ما در آنجا سلطه پیدا کنیم، بلکه به این معناست که اندیشه اسلامی باید در کشورها و به وسیله خود مردم حاکم باشد.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره وقایع و تحولات جاری در برخی کشورهای اسلامی گفت: اینها نتایج انقلاب ایران بوده است . ترس عربستان از امت شیعی عراق، سوریه و بحرین ،این کشور و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را دچار این سوء تفاهم کرد که ایران قصد دخالت و تسلط بر جهان را دارد و لذا جنگ یمن را براه انداختند.

وی با اشاره به بی تقوایی مقامات عربستان افزود: حمله به انسانهای معصوم و بی گناه در شهرها، هیچ توجیه شرعی ندارد و این دقیقا همان نقشی است که اسرائیل در غزه ایفا کرد و شکی نیست که امروز آمریکا و اسرائیل و کل استکبار، خوشحالند و از این که مسلمانان به جان هم افتاده اند، جشن می گیرند.

 
https://taghribnews.com/vdcaw6n6u49now1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی