تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 171806
رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر ارمنستان:

تروریست ها علیه تمدنها و انسانیت می جنگند/همزیستی دوستانه و صمیمی مسلمانان با ارامنه در ایران

رییس جمهوری گفت: ایران و ارمنستان و همه كشورهای منطقه باید برای مبارزه با تروریسم دست به دست یكدیگر بدهند زیرا امنیت در منطقه در سایه همكاری پایدار می شود.
تروریست ها علیه تمدنها و انسانیت می جنگند/همزیستی دوستانه و صمیمی مسلمانان با ارامنه در ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار نخست وزیر ارمنستان اظهارداشت: امنیت مقوله ای تقسیم كردنی نیست و اگر كشوری از تروریسم آسیب ببیند سایر كشورها نیز متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی در منطقه گفت: تروریست ها علیه تمدنها و انسانیت می جنگند و برای آنها كشتن مسیحیان و یا مسلمانان فرقی ندارد.

رییس جمهوری سپس به همزیستی دوستانه و صمیمی مسلمانان با ارامنه در ایران اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان راه حل های سیاسی و مسالمت آمیز در چارچوب مقررات بین المللی برای حل مسایل منطقه ای است.

دكتر روحانی افزود: اگر در مسایلی اختلاف نطر وجود دارد،كشورهای منطقه باید در زمینه دستیابی به راه حلی كه مورد توافق همه طرفین باشد، تلاش كنند.

رییس جمهوری در ابتدای این دیدار به روابط خوب ایران و ارمنستان اشاره كرد و با تاكید بر استفاده از همه ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات دو ملت و دو كشور گفت: تهران و ایروان در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی همكاریهای خوبی داشته اند و ما از مواضع مثبت ارمنستان قدردانی می كنیم.

دكتر روحانی ضرورت تلاش مضاعف دو دولت برای ایجاد تحرك در مناسبات اقتصادی و تجاری را یادآور شد و خواستار پیگیری مسئولان دو كشور برای رفع موانع و توسعه مناسبات شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه توسعه روابط اقتصادی، منافع دو كشور را تامین می كند، گفت: با توجه به ظرفیت و اراده جدی برای ارتقای همكاریها ، افق روشنی پیش روی روابط دو كشور وجود دارد.

هویك آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو كشور اظهار امیدواری كرد که سفرش به تهران زمینه های توسعه روابط را در همه زمینه ها به ویژه در عرصه اقتصادی فراهم آورد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مسئولان ایرانی گفت: گسترش تعاملات تهران با ایروان دارای اهمیت ویژه ای است و ارمنستان آماده است در عرصه های سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران همكاری كند.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به عضویت كشورش در اتحادیه همكاریهای اقتصادی«اوراسیا» گفت: ارمنستان می تواند دریچه ای برای عرضه محصولات مختلف در بازار بزرگ ۱۵۰ میلیون نفری حوزه اوراسیا باشد.

وی با تشکر از رفتار خوب و گرم دولت و ملت ایران با جامعه ارامنه ایران از رییس جمهوری كشورمان خواست تا در فرصت مقتضی به این كشور سفر كند.
https://taghribnews.com/vdcaw6n6i49n0a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی