تاریخ انتشار۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 217003

واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به اعدام شیخ النمر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه های جداگانه، به اعدام شیخ النمر، روحانی بارز عربستانی واکنش نشان دادند.
واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به اعدام شیخ النمر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جان کربی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما نگرانی‌هایمان را درباره روندهای قانونی در عربستان سعودی به بالاترین سطوح حکومت این کشور ابراز کرده‌ایم.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن بار دیگر عربستان سعودی را به احترام به موازین حقوق بشر و اطمینان از رسیدگی‌های شفاف و منصفانه به پرونده‌های قضایی دعوت می‌کند.
 
جان کربی افزود: ما به طور ویژه از این نگرانیم که اعدام نمر النمر، روحانی برجسته و فعال سیاسی، به تنش‌های فرقه ای دامن بزند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رهبران کشورهای منطقه خواست تا تلاش‌ برای کاستن تنش‌ها را چندبرابر کنند.

اتحادیه اروپا نیز به جنایت اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز عربستانی واکنش نشان داد.
 
به گزارش العالم، "فدریکا موگرینی" نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: اعدام شیخ النمر نگرانی ها را درباره آزادی بیان و حقوق شهروندی و سیاسی در عربستان بیشتر کرده است.
 
موگرینی در بیانیه خود هشدار داد که اعدام شیخ النمر چه بسا زمینه را برای پیچیده تر شدن اوضاع منطقه فراهم خواهد کرد و پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.
 
در پایان این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا خواهان خویشتنداری و مسئولیت‌پذیری همه طرف‌هاست و از مقامات سعودی می‌خواهد برای آشتی بین گروه‌های مختلف اجتماعی در این کشور تلاش کند.
 
https://taghribnews.com/vdcaw0nue49n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی