تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 260023
آیت الله اراکی در نشست خبری در شهر لکهنو هند تأکید کرد:

امروز شاهد همگرایی بیشتری میان مذاهب اسلامی هستیم/همکاری علمای هندوستان با مجمع جهانی تقریب در راه ایجاد همگرایی میان مذاهب اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: هندوستان علمای برجسته ای دارد که می تواند در جهان اسلام تأثیر گذار باشد. ما در این سفر با علمای هندوستان گفتگو کردیم که قرار است علمای هندوستان با مجمع جهانی تقریب در راه ایجاد همگرایی بیشتر بین مذاهب اسلامی همکاری کنند.
امروز شاهد همگرایی بیشتری میان مذاهب اسلامی هستیم/همکاری علمای هندوستان با مجمع جهانی تقریب در راه ایجاد همگرایی میان مذاهب اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" در ادامه سفرش به هند، عصرروز دوشنبه در یک نشست خبری در شهر لکهنو در شمال این کشور اظهار داشت: امروز منطقه غرب آسیا و برخی کشورهای جهان با مشکل بزرگی بنام "تروریسم" آن هم تروریسم تکفیری مواجه اند که امنیت را در منطقه غرب آسیا و بلکه در سراسر جهان مورد تهدید قرار داده است.
 
وی افزود: این خطر بزرگ هم امنیت ملت های منطقه و جهانی را تهدید می کند و هم مانع همکاری ملت ها و مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر شده است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: اتباع، مذاهب مختلف اسلامی را تکفیر می کنند و آن را مبنای خونریزی و قتل قرار داده اند که خطر بزرگی است لذا باید با این خطر مقابله جدی شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: متأسفانه این خطر بوسیله قدرت های بزرگ از جمله آمریکا و همپیمانش یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا به وجود آمده است؛ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا صراحتا اعلام شد که این گروههای تروریستی توسط خود آمریکایی ها ایجاد شده اند.
 
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظیفه اسلامی و انسانی خود از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد که از مستضعفان جهان بویژه ملت مظلوم فلسطین که زمین و همه موجودیت انها توسط رژیم صهیونیستی مورد تجاوز واقع شده، حمایت می کند. برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انقلابیون فلسطینی و لبنانی توانستند با حمایت های جمهوری اسلامی ایران نواز غزه و جنوب لبنان را از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد کنند.
 
آیت الله اراکی افزود: بعد از این جریانات، آمریکا با همکاری برخی کشورهای عربی نفت خیز منطقه دست به کار شد و برای نجات رژیم صهیونیستی از دست حرکت مقاومت اسلامی، جریان گروههای تکفیری و تروریستی را به وجود آورد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: در میان کشورهای عربی تنها سه کشور لبنان، سوریه و عراق زیر بار صلح ننگین و تحمیلی آمریکا نرفتند لذا تصمیم گرفتند برای این سه کشور مشکل ایجاد کنند و گروه های تکفیری در این کشورها شروع به ترور و جنایت کردند و جنگ شیعه و سنی را راه اندازی کردند.
 
وی افزود: امروز جبهه مقاومت اسلامی در لبنان، عراق و سوریه در حال پیروزی بر حرکت های تکفیری - تروریستی است. الحمد الله امروز هم در عراق و هم در سوریه حرکت های تروریستی در حال شکست و فرار هستند.
 
آیت الله اراکی در ادامه این نشست خبری گفت: آمریکا و همپیمانانش از قبیل رژیم صهیونیستی تلاش دارند برای نجات اسرائیل درگیری های کنونی در سوریه و عراق را جنگ شیعه و سنی جلوه دهند در حالیکه این درگیری ها، درگیری بین شیعه و سنی نیست.
 
وی با بیان اینکه امروز شاهد همگرایی بیشتری میان مذاهب اسلامی هستیم و توطئه جنگ بین شیعه و سنی خنثی شده است، اظهار داشت: علمای شیعه و اهل سنت ایران دست در دست هم دارند و در راه نزدیک کردن بیشتر مسلمانان از شرق تا غرب عالم اسلام تلاش می کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: هندوستان علمای برجسته ای دارد که می تواند در جهان اسلام تأثیر گذار باشد. ما در این سفر با علمای هندوستان گفتگو کردیم که قرار است علمای هندوستان با مجمع جهانی تقریب در راه ایجاد همگرایی بیشتر بین مذاهب اسلامی همکاری کنند.
 
آیت الله اراکی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون علت عقب ماندگی مسلمانان هند، گفت: عقب ماندگی فقط مخصوص مسلمانان هند نیست بلکه این عقب ماندگی در بسیاری از کشورهای اسلامی رخ داد که به سه دلیل است اول اینکه برخی کشور های اسلامی از 200 سال قبل دچار حاکمان غیر صالحی شدند که زمینه را برای حضور استعمارگران در این کشورها فراهم کردند و دوم: مشکل از خود نخبگان کشورهای اسلامی در دوران جهش علمی اروپا است به جای اینکه از دانش اروپا استفاده کنند و بر دانش خود بیافزایند فقط از آنها تقلید کورکورانه کردند و در نتیجه این تقلید به جای اینکه دانش آنها را بگیرند فرهنگ منحط غربی را گرفتند و سوم اینکه در آغاز قرن گذشته میلادی اتفاقاتی رخ داد که برخی کشورهای اسلامی از هم پاشیده شدند و در نتیجه این ازهم پاشیدگی هویت واحدی از آنها شکل نگرفت و اگر هویت نداشته باشی نمی توانی پیشرفت کنی.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه گام هایی باید برداشته شود تا به همگرایی رسید، گفت: بهترین راه برای اتحاد همان راهی است که در قرآن کریم توصیه شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcauwnue49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی