تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 239324

​همکاری الجزایر و آمریکا در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه الجزایر بر تداوم روابط الجزیره- واشنگتن برای مبارزه تروریسم تاکید کرد.
​همکاری الجزایر و آمریکا در مبارزه با تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شین هوا، «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزایر در دیدار با « آنتونی بلینکن» قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا که در الجزایر به سر می برد، تاکید کرد: گفت وگو های راهبردی میان دو کشور باید تداوم یابد.

پیشتر«آنتونی بلینکن» با «عبدالملک سلال» نخست وزیر و «نورالدین بوترفه» وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت و گو کرده بود.

چندی پیش نیز دولت های الجزایر و تونس درخواستی را مبنی بر لزوم همکاری این کشور از سوی ایالات متحده آمریکا برای ارائه تسهیلات به ائتلاف بین المللی ضد داعش با هدف مبارزه با این گروه دریافت کردند.
 
ازجمله تسهیلات درخواستی آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش باز کردن فضای این کشورها برای عبور و مرور جنگنده های ائتلاف و فرود اضطراری در پایگاه های این کشورها و همچنین جابجایی مجروحان عملیات های هوایی از طریق این کشورهاست.

به گزارش منابع خبری، ارتش الجزایر به تازگی عملیات ضد تروریستی خود را افزایش داد و تنها در یک ماه گذشته موفق شد 20 عنصر تروریستی را به هلاکت برساند و مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره از آنها در مناطق مختلف کشور ضبط کند.

همچنین الجزایر با هدف جلوگیری از قاچاق اسلحه و ورود تروریست ها، هزاران نیروی نظامی را در امتداد مرز 1200 کیلومتری خود با مالی و نیجر در جنوب این کشور و همچنین نزدیکی مرزهای لیبی، مستقر کرده است.
https://taghribnews.com/vdcauonuy49nee1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی