>> تعلیق فعالیت فراكسیون صدری ها در مجلس عراق مقتدی صدر: نمی خواهم اسباب فتنه بین شیعه و سنی باشم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 229929

تعلیق فعالیت فراكسیون صدری ها در مجلس عراق / مقتدی صدر: نمی خواهم اسباب فتنه بین شیعه و سنی باشم

رهبر جریان صدر همزمان با جلسه دیروز پارلمان و تظاهرات گسترده ای كه برای آن فراخوان داده بود، فعالیت فراكسیون صدری ها را در پارلمان عراق به حال تعلیق درآورد.
تعلیق فعالیت فراكسیون صدری ها در مجلس عراق /  مقتدی صدر: نمی خواهم اسباب فتنه بین شیعه و سنی باشم
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) مقتدی صدر در بیانیه ای كه روزگذشته از تلویزیون دولتی عراق قرائت كرد، گفت: به نظر می رسد كه برخی ها در عراق، همچنان بر سهم بندی حزبی و سیاسی اصرار دارند و تا وقتی چنین چیزی در پارلمان وجود دارد، از فراكسیون پارلمانی "الاحرار" (وابسته به جریان صدر) می خواهم از شركت در جلسات پارلمان خودداری كند.

وی همچنین از جریان سیاسی صدر خواسته است كه یك گروه فراحزبی و سیاسی در عراق تشكیل دهد و تهدید كرد كه اگر جریان صدر قادر به تشكیل چنین گروهی نباشد، فعالیت سیاسی اش متوقف خواهد شد.

مقتدی صدر همچنین اعلام كرده است كه از این پس از پذیرش و استقبال هر گونه شخصیت سیاسی خودداری می كند و به مدت دو ماه در اعتراض به وضع موجود، در اعتكاف بسر خواهد برد.

وی گفته كه فقط شخصیت های سیاسی را به حضور می پذیرد كه واقعا اعتقاد به اصلاحات گسترده به دور از حزبی گری و سیاست بازی داشته باشند.

صدر تأکید كرد همچنان در كنار مطالبات مردم می ایستد و در انتظار قیام مردم علیه مفسدان و طرفداران سهم بندی سیاسی و حزبی باقی می ماند.

او افزود: نمی خواهد اسباب فتنه بین شیعه – شیعه یا شیعه – سنی باشد و نمی خواهد بیش از طاقت و توان ملت عراق بر آنها مسؤولیت بگذارد و گناه ریختن خون كسی را برعهده بگیرد اما طرفداران سهم بندی سیاسی و حزبی و فاسدان در عراق در ریختن خون كسانی كه می خواهند آنها را از قدرت كنار بگذارند، هیچ ابایی ندارند.

وی همچنین وزیرانی را كه كمیته ویژه صدری ها به دولت العبادی معرفی كردند را وابسته به این جریان ندانست و گفت: آنها وزیران تكنوكرات و متعلق به دولت عراق هستند و هیچ ارتباطی با جریان صدر ندارند.

روز گذشته معترضان پس از ورود به منطقه سبز بغداد که محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌هاست، وارد ساختمان پارلمان شدند؛ جایی که در هفته‌های اخیر صحنه بحث و جدل‌های سیاسی بر سر تأیید وزرای پیشنهادی حیدر العبادی بوده است.


 
https://taghribnews.com/vdcauonuo49nuo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی