تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 169124

برگزاري سمینار " حج ، نماد وحدت مسلمین " در تانزانيا

تنا
سمینار"حج، نماد وحدت مسلمین" با حضور شخصیت ها و علماي اهل تسنن و تشیع در حسینیه جماعت شیعیان خوجه برگزار شد.
برگزاري سمینار " حج ، نماد وحدت مسلمین " در تانزانيا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،سمینار " حج ، نماد وحدت مسلمین "با حمایت و همکاری جماعت شیعیان خوجه، مرکز بلال مسلم میشن ،مرکز شیعیان اثناعشری بومی (TIC )، حوزه امام جعفر صادق (ع)، رایزنی فرهنگی ایران و نیز موسسه حج تانزانیا، با حضور شخصیت ها و علماي اهل تسنن و تشیع و زائرین سالجاری بیت الله الحرام، ۲۳ شهريور ماه ، در حسینیه جماعت شیعیان خوجه برگزار شد. 

"مرتضی صبوری"، رایزن فرهنگی ایران در تانزانيا بعنوان سخنران این همایش پیرامون " حج از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)" سخنرانی نمود.

وي با تشکر از کمیته برگزاری اين همایش ، به اختصار به فلسفه حج از دیدگاه امام (ره) اشاره و با استناد به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نگاه معظم له را هم در خصوص حج همانند حضرت امام دانست و تاکیدی که ایشان به لزوم بهره برداری از فرصت حج برای تبادل نظر مسلمانان در شوون مختلف جهان اسلام و بررسی مشکلات مسلمانان و توجه به توطئه های استعمارگران و استکبار و گروههای خودفروخته دارند.

دکتر مرتضی علی دینا امام مسجد شیعیان جماعت خوجه و مدرس حوزه ، ديگر سخنران اين همايش با ذکر آیات شریفه ، امت واحده را فراتر از صرفا امت اسلامی دانست و تاکید كرد: این امت شامل حال همه امتهای ادیان الهی که در مسیر حقیقی پیامبران هستند، می گردد و اشاره خداوند به کلمه " ناس " در آیات مربوط به حج نیز چنین بما می فهماند که حج فراتر از تعلق آن صرفا به مسلمانان است و لازم است مسلمانان در فرصت حج این پیام وحدت و امت واحده را که خداوند بیان فرموده است ، تبلیغ کنند و خود عامل به وحدت و همبستگی باشند.

شیخ خلیفه خمیسی از علمای اهل تسنن و رئیس بنیاد امام بخاری در سخنان خود به قضیه فعالیت گروههای افراطی نظیر بوکوحرام، الشباب، گروه داعش و وهابیون اشاره کرد و اظهار داشت: این گروهها و فرق که خود را مدعی اسلام اصیل می دانند با اقدامات خلاف اسلام و جنایات وحشیانه خود چهره تابناک اسلام را در نزد مردم سائر ملل مخدوش ساخته اند و بر مسلمانان است که در فرصت های مقتضی از جمله حج تلاش نمایند که واقعیت اسلام را به دیگران معرفی نمایند و این امر مستلزم آن است که امت اسلامی متحد و یکپارچه باشد.

وی اقدامات و عقاید این گروههای افراطی را فتنه و بدعت بزرگی دانست که ضربات سنگینی به چهره اسلام و پیامبر عزیز اسلام (ص) وارد ساخته است.

شیخ خمیسی با ذکر نام امام خمینی (ره) ایشان را منادی واقعی اسلام دانست که تلاش بسیاری برای معرفی اسلام اصیل و وحدت امت اسلامی داشتند.
https://taghribnews.com/vdcauon6y49ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی