تاریخ انتشار۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 195927
سیاست مداران و رهبران دینی بریتانیا؛

باید بپذیریم که جامعه مسلمانان بخشی از راه حل مشکلات امروز است،نه بخشی از مشکل

تنا- لندن
پل هارکنس فرمانده تیپ پیاده نظام اسکاتلند درسخنانی با تقدیر از فتوای علمای اسلام علیه گروه های تروریستی ، اسلام را دین صلح و آرامش خواند وگفت: پیامبر اسلام که رحمت خدا بر او باد، دین صلح و احترام را نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت به ارمغان آورده است.
باید بپذیریم که جامعه مسلمانان بخشی از راه حل مشکلات امروز است،نه بخشی از مشکل

رهبران دینی مسلمانان بریتانیا و جمعی از شخصیت های سیاسی این کشور بر اهمیت آموزش مردم برای مبارزه با تروریسم ومعرفی اسلام حقیقی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن در کنفرانس بررسی"برنامه های آموزشی اسلام برای صلح ومبارزه باتروریسم"
که سه شنبه درموسسه بین المللی منهاج القرآن در لندن برگزار شد، گروهی از رهبران جامعه مسلمانان بریتانیا از مذاهب مختلف اسلامی و نیز برخی نمایندگان پارلمان انگلیس ضمن محکوم کردن افراط گرایی و اعمال تروریستی، همگی تاکید کردند که اسلام واقعی پیام صلح و دوستی را برای بشریت به ارمغان آورده است وگروه های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

در این کنفرانس خانم بارونس سیده وارسی نماینده مجلس اعیان و عضو پیشین کابینه دیوید کامرون گفت ،برخلاف آنچه که بعضی تلاش می کنند جامعه مسلمانان بریتانیا را بعنوان مشکل و عامل تروریسم معرفی کنند ،باید بگویم که جامعه مسلمانان بخشی از راه حل است و امروز مسلمانان این کشور قویا تروریسم را محکوم می کنند.
وی گفت بهترین راه برای مبارزه اصولی با اندیشه های انحرافی و تروریسم آموزش اسلام حقیقی به فرزندان در خانواده و جامعه است.
در این کنفرانس همچنین پل هارکنس فرمانده تیپ پیاده نظام اسکاتلند طی سخنانی با تقدیر از فتوای علمای اسلام علیه گروه های تروریستی ، اسلام را دین صلح وآرامش خواند وگفت :پیامبر اسلام که رحمت خدا بر او باد، دین صلح و احترام را نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت به ارمغان آورده است. وی افزود ما باید فهم ودرک متقابلی از یکدیگر داشته و احترام وتحمل یکدیگر را به فرزندانمان آموزش دهیم.

این فرمانده نظامی اسکاتلندی یادآور شد: پیوستن بعضی از جوانان به گروههای تروریستی عملی نیست که مورد رضایت خداوند باشد زیرا هیچ دینی در جهان نیست که مرگ ،خشونت و قتل انسان ها را قبول کند.

در ادامه این کنفرانس خالد محمود نماینده مسلمان پارلمان انگلیس از شهر بیرمینگهام گفت: امروز فرصت مهمی است که در جامعه به مسئولیت خود در قبال آموزش دیگران عمل کنیم .باید ابتدا از خودمان شروع کنیم ودر منزل در مدرسه ،مسجد و در همه جا به فرزندانمان وبه مردم آموزش دهیم که اسلام چیست.

زین الاقطاب صدیقی از کالج اسلامی حجاز هم از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود که گفت :سوال اساسی من این است که آیا آنچه داعش می گوید واقعا ایدئولوژی است؟ آیا این بربریت را که دیوانه وار آدم می کشد  می توان ایدئولوژی نام نهاد؟
وی سپس افزود: اگر همه افراد جامعه در این برنامه آموزشی بر ای شناخت حقیقت دین شرکت کنند می توانم بگویم که برنامه ای خواهد بود برای ایمن سازی جامعه در برابر افراط گرایی وبا معرفی اسلام حقیقی به مردم ،گروه های تروریستی این امکان را پیدا نخواهند که عمل جنایکارانه خود را به نام دین معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید بهمن پور از مرکز اسلامی انگلیس هم با ذکر این نکته که ما مسلمانان تروریسم را بوجود نیاوردیم،گفت این سیاست های غرب و بخصوص جورج بوش بود که موجب شکل گرفتن گروه های تروریستی شد.
وی افزود: تصمیم های غلط در سیاستهای دولت های غربی نسبت به مسائل خاورمیانه وفلسطین ،ریشه اصلی بوجود آمدن تروریسم است. البته می پذیریم که درک نادرست از دین زمینه را برای جذب جوانان به سمت گروه های تروریستی آماده کرده است اما سیاست های غلط دولتهای غربی و بی عدالتی های موجود در این جوامع نیز از عوامل اصلی پیوستن آنان به گروه هایی همچون داعش است.
 
https://taghribnews.com/vdcaumn6049noo1.k5k4.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی