تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 236020

خطیبان جمعه لبنان سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند

خطیبان جمعه لبنان با محکوم کردن اقدام اخیر آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رژیم بحرین را به عبرت گرفتن از سایر حکومت های ظالم فراخواندند.
خطیبان جمعه لبنان سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: هیچ خطر و شکنجه ای بیشتر از سلب یکی از ابعاد انسانیت از انسان و تشکیک در ملی گرایی وی نیست چرا که جزئی از وجود و تاریخ و آینده وی به شمار می آید.
 
وی همچنین آزادی برخی مناطق عراق از لوث تروریست های داعش را تبریک گفت و تصریح کرد: عراقی ها با وحدت و یکپارچگی و به دور از مصالح حزبی و قومیتی توانستند بسیاری از مناطق را آزاد کنند.
 
آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد، علما را به ایفای نقش در شرایط کنونی جهان اسلام فراخواند و گفت: علما در پرتو فتنه و تخریب روابط میان مذاهب و جریان های اسلامی باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند چرا که در بسیاری از کشورهای عربی شاهد قتل و فتنه مذهبی هستیم.
 
وی سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و افزود: اقدامات سرکوب گرانه دولت بحرین آغازگر فتنه جدیدی است که این کشور را در تونل تاریکی از مشکلات و بحران ها وارد می کند.
 
 
این عالم لبنانی از دولت بحرین خواست فورا از این تصمیم ظالمانه خود عقب نشینی کرده و با معارضان بحرینی که حکمت و هوشیاری و بیداری خود را ثابت کرده اند، به گفت وگو بپردازد.
 
 
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته، سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام دولت بحرین یک تجاوز آشکار و غیراخلاقی به شمار می آید چرا که این عالم به اتهام درخواست دموکراسی و عدالت اجتماعی سلب تابعیت شده است.
 
وی افزود: همبستگی کامل خود را با این نماد ملی و دینی اعلام کرده و دولت بحرین را به عقب نشینی از این تصمیم ظالمانه و انتقام جویانه فرامی خوانیم.
 
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم و بر لزوم یاری ملت این کشور تأکید کرد.
 
وی گفت: حکام کشورهای عربی به ویژه حاشیه خلیج فارس به هر مطلب اجتماعی و سیاسی انگ طایفه ای می زنند و مخالفان خود را مزدور خوانده و آنان را زندانی کرده یا به خارج از کشور تبعید می کنند.
 
آیت الله نابلسی اقدامات آل خلیفه را عبور از خط قرمز خواند و تصریح کرد: سکوت جهان عرب و اسلام در قبال ملت مظلوم بحرین تأسف آور است. ما با صدای بلند فریاد می زنیم که در کنار ملت بحرین ایستاده ایم، حتی اگر بیش از آنچه هم اکنون به ما می گویند، بر زبان جاری سازند.

شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو  تجمع علمای مسلمان لبنان با محکوم کردن اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت  عالم مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم از امت اسلام خواست به طور جدی در برابر این رژیم که مرتکب اقدامات احمقانه علیه مردم شریف بحرین می‌شود،‌ بایستند و با موضع‌گیری جدی، آل خلیفه را از این ارتکاب چنین جنایاتی بازدارند.
 
وی افزود: آخرین اقدام احمقانه آل خلیفه، سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم بود که وی یک نماد برجسته ملی و معروف به تاریخ درخشان ملی است که در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرده و در تدوین قانون اساسی پس از استقلال سهیم بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdcauinuw49new1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی