تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۸
کد مطلب : 293522

افزایش حجم انتقادات در داخل لبنان و عرصه بین المللی به دخالت عربستان

حجم انتقادات در داخل لبنان و عرصه بین المللی به دخالت عربستان افزایش یافته و در رسانه‌ها، محافل خبری و نیز افکار عمومی، بازخوردهای ضد سعودی فراوانی داشته است. از این رو عربستان با ترتیب دادن نمایش حضور حریری و مصاحبه صوری با المستقبل، در واقع به دنبال کاهش انتقادات از خود در منطقه است.
افزایش حجم انتقادات در داخل لبنان و عرصه بین المللی به دخالت عربستان
نزدیک به ده روز از استعفای "سعد الحریری" می گذرد، صحبت های زیادی در ارتباط با بازداشت وی در عربستان مطرح است. اما حریری، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المستقبل که منتصب به خود اوست، شایعات بازداشت خود در عربستان را رد و بر بازگشت به لبنان در آینده نزدیک خبر داد. اما با وجود این اظهارات حریری همچنان شبهات زیادی وجود دارد که بدون پاسخ مانده‌اند. شبهاتی که موجب شده‌اند تا استعفای حریری، سخنان ضد ایرانی و ضدحزب الله وی در نطق استعفا، بازنگشتن وی به لبنان و اکنون اظهارات وی در انکار بازداشت و دخالت سعودی‌ها در ماجرای استعفا، همه به صورت پرده‌هایی از یک نمایش با سناریونویسی عربستان جلوه کند.
 
اولاً همزمانی گفت‌وگوی تلویزویونی سعد الحریری و درخواست سعودی برای برگزاری نشست فوری وزیران خارجه کشورهای عربی به منظور بررسی مداخله‌های ایران، اقدامی کاملا حساب شده و در چارچوب نقشه‌ای برای ناآرام کردن لبنان و احتمالاً شعله‌ور کردن جنگ در این کشور از طریق بسیج نیروها و تشدید تنش‌ها در این کشور به منظور ایجاد فضای جدیدی برای تحت فشار قرار دادن حزب الله و ایران در منطقه می باشد.
 
محرمانه بودن زمان دقیق مصاحبه و دیگر جزئیات آن تا لحظه آخر و اطلاع نداشتن "بولا یعقوبیان" مجری المستقبل از اینکه آیا مصاحبه قرار است زنده پخش شود یا نه، همچنین حضور ناگهانی یک فرد کاغذ به دست در پشت صحنه کادر و اشاره چشم الحریری به او باعث شد که شک و تردیدهای مردم در خصوص تحت کنترل بودن حریری توسط نیروهای امنیتی سعودی افزایش پیدا کند.
 
https://taghribnews.com/vdcauenuu49nom1.k5k4.html
مرجع : الوقت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی